bullet journal, wat en waarom en hoe ik het doe

Al vele jaren werk ik/wij met een weekmenu, gewoon omdat dat in ons geval nu eenmaal handiger was/is.
Zelf werk in onregelmatige diensten en de manlief werkt anderhalf uur reizen van huis (met de trein dus, ook regelmatig komen daar vertragingen in voor, een keer zelfs, kon hij niet meer thuiskomen en gelukkig kon hij bij zijn broer blijven slapen die in dezelfde stad woont), maar en dus er zijn met 4 kinderen, die allen sporten, etc best veel onregelmatigheden in ons huis.
Dus een weekmenu gaf duidelijkheid wat het avondeten werd, welke boodschappen er waren, en ook dat alles opgegeten werd ipv half rottend weggegooid.
Samen met bv mijn slowcooker die gedurende zwemlessen thuis het eten klaargaarde, zodat als ik zelf ook kokend heet door die hete zwembadlucht, verhit en tegelijkertijd slap door een enorme energie dip thuis kwam, ik toch het eten zo op tafel kon slingeren, en de eventuele grote kinderen die tussen school, werk en weetikwat thuis waren alvast wat eten op konden scheppen.
Daarbij is het voor mijzelf het duidelijkste als ik de dingen ook visueel, op papier, of ons schoolbordverfzwarte keukenmuur zie staan. anders val ik tijdens  de bekende energiedip in een soort zwart gat, waarin ik serieus echt NIET meer kan bedenken, wat er ook weer op het weekmenu stond en ik dan a la minute voor makkelijk, en snelklaar alternatieven koos.
Verder gebruikte in mijn agenda's ook als een soort bullet journals, wachtwoorden etc schreef ik op, bijna elke 2 mnd word ik voor diverse inlogdingen gevraagd het ww te vernieuwen, waarbij het ook steeds vaker niet teveel op het oude mag lijken. Je kent dat wel.
En mijn weekoverzicht ( op 2 bladzijdes tegenover elkaar) vulde ik zo nauwkeurig mogelijk in. Met wat dan? nou gewoon...Met de sportjes, zwemlessen, speciale schooldingetjes als hulp bij bepaalde dingetjes, mijn eigen werkrooster en dat van de grote kinderen, zodat ik een soort van overzicht heb wie. wat en hoe.
Hummm het lijkt veel schrijfwerk, maar bij mij is het zo wat in opgeschreven heb, onthoud ik nog beter, en tevens geeft het me een rustiger gevoel.
En je rustig voelen, das heel fijn:-) bijna netzo fijn als een opgeruimd huis (al is het maar een uurtje ruim, dankzij de kalpla-maniakken, het gevoel is heerlijk)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk