Hoe het afliep met het weekmenu

Het weekmenu en hoe het afliep, afgelopen maandag plaatste ik vol goede moed, of moet ik zeggen overmoedig?  het weekmenu.
Maandag: vega wittekoolschotel
Dinsdag: Hutspot
Woensdag: roerbak restjes wittekool wortel
Donderdag: Bietjes
Vrijdag: Zelfgemaakte pizza

Nu de werkelijkheid:
Maandag: vega, sperciebeunen en pindasaus, gebakken uitjes en rijst

Dinsdag: Hutspot  : Joehoe, het klopte, hier bord van bakvis-vega-dochter die na- at omdat ze eerst moest tennissen en niet graag met een volle buik rond rent.


Woensdag: Was het koud, regen, hagel en iedereen moe hangerig etc etc, dus aten we om 17 uur al een heerlijke goed met groentjes gevulde boer'n-omelet  met kleine komkommertjes in plakjes ernaast.

Donderdag: Aten we een makkelijke en snelle koolschotel, te weten : Wotter an wind met mostertstip KLIKERDEKLIK gelezen bij Legezakkenvrouw en dat leek mij in ene zo heerlijk. Daarbij moet gezegd worden dat ik de mosterdsaus maakte van een bekertje creme fraise( vond ik nog in de koelkast), zelfde bekertje water erbij en 2 flinke eetlepels grove mosterd en dan in de koekepan waar eerst de hamblokjes in gebakken waren, in het zetsel van de ham dus, zoals dat deftig en geheel culinair verantwoord heet. Oh en we deden er geen worst doorheen, door de stamppot, das heel niet nodig, en de uitgebakken hamblokjes werden apart geserveerd zodat iedereen ook vega dochter het gewoon lekker mee kan eten. En het was echt heerlijk en verwarmend! Ik had er nog een foto van willen maken, maar toen was het al op. Maar op smulweb staat een mooie foto.

Vrijdag: Pizza dus???  vandaag dus jah ik twijfel nog want er liggen ook nog pita broodjes in de voorraadkast en een pita broodje met plakje kaas en tomaat uit de oven is ook heerlijk.

Maar ik heb me dus niet geheel gehouden aan het weekmenu en meer de ingrediënten gebruikt die we deze week vers gekocht of reeds in voorraad hadden. Maar op mijn manier werkt het wel, want we gooien minder rottende groentjes weg. En daar ging het deels om. Ook omdat het makkelijker werkt 1 x per week even zitten en nadenken, en 1x per week de boodschappen doen.

Reacties

  1. Mij lukt het ook altijd wel aardig om me aan mijn weekmenu te houden. Op dit moment suddert het rundvlees voor vanavond, daar gaat dan later nog black bean garlic doorheen en noodles erbij, mjammie.

    Van pitabroodjes kan je inderdaad prima kleine pizzaatjes maken, heb ik toevallig laatst voor het eerst ook eens gedaan omdat ik ze overhad van een shoarmafestijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ga altijd donderdags boodschappen doen voor de hele week en dan kook ik altijd wat ik dus gekocht heb voor die week dat werkt goed voor mij,hier houden ze niet van apart eten,hier komt altijd op hetzelfde neer dat eten,wel jammer hoor ik hou er wel van maar ik wil niet elke keer lange gezichten hebben aan tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij doen dat ook, pkannen en inkopen eens per week, en dan mar gewoon iets maken met wat we in huis hebben en zin in hebben.

    Met kleding voor de volgende dag klaarleggen is het nog latiger, dat ruil ik bgen van de tien keer om voor iets anders uit de kast. Voordeel us wel dat shirtjes niet snel bederven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Há: ik ben blij dat ik niet de enige ben die me aan een weekmenu kan houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb me wel aan het weekmenu gehouden behalve op donderdag. Toen had ik echt geen zin in rode kool en worst. Dus werd het komkommer en van die 'aardappelkoekjes' die je gewoon in de oven kunt gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb me er ook een hele week kunnen aanhouden behalve vandaag zijn het frietjes geworden ipv de zelfgemaakte gezonde pizza, maar dat is dan voor morgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk