ik, de tuinheks

De citroenmelisse en de muntplanten groeien enorm, zeker na t regenbuitje van afgelopen week.
Een beetje googlen levert vele leuke recepten op.En ik ging voor de citroenmelissemuntlimoensiroop.( ik had nog 3 biologische limoentjes liggen)
Ik knipte van beide een flinke bos en knipte blaadjes in stukjes, zoals ik bij thee ervan zetten ook doe, omdat ik dan
 het idee heb dat de smaken beter in het theewater komen. En ik gooide het in een kleine liter kokend water en liet het een 20 min trekken. Zeefde de boel en gooide er een pak geleisuiker van van Gilse doorheen, roeren en ehm dan ben je eigenlijk al klaar.Het is jammer dat jullie niet even kunnen ruiken hoe heerlijk het hier nu in huis geurt.( heerlijk minty met een vleugje citroen/limoen en zo smaaktie ook :-) ik ga m mengen met water met bubbles uit mn eigen soda-club prikmaker  die ik overigens al jaren heb en of en toe weer eens pak en dan weer eens opberg.
Oh 'k las ook nog dat citroen melisse en munt geprezen werden om hun kalmerende werkingen , kan ik soms net gebruiken ;-)

Reacties

  1. Heerlijk! Volgens mij heb ik ook citroenmelisse in de tuin. Zo leuk, siroopjes maken. Ik ben nu bezig met vlierbloesemsiroop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je nog een slokje voor mij in de aanbieding?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wah! Dat klinkt lekker! Ik had het zeker willen ruiken! Mijn volgende iMac graag met geursenso dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig idee! koester de tuinheks in je (en deel de recepten)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede ideeën van jou! Alleen het gedeelte, waarbij je kokend water over de melisse heen gooit, dat gaf bij mij geen lekker resultaat, maar meer een spinaziegeur.

    Dus ik heb nu de siroop gemaakt door de melisse + munt een dag te laten trekken in water met schijven citroen en dit te filtreren en daarna te koken met een pond Geleisuiker (ook van GIlse, maar help, het is nu bij onze buurtsuper uitverkocht!). En tóen kreeg ook die heerlijke geur in huis! En het smaakt ook goed, ik ga het van de zomer zeker nog vaker maken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk