Elke dag inspiratie

Op de basisschool van onze 2 jongsten mag je je kind voor de kleine pauze meegeven wat je wil. Op de vrijdag echter is het fruitige vrijdag, dan is het de bedoeling dat ze fruit meenemen en eten in de kleine pauze. Zelf geef ik, al jaren trouwens,  (toen de reuzekinders ook nog daar op school zaten al) zoveel mogelijk fruit mee voor elke dag, in de kleine pauze. Om het behalve gezond, lekker, ook nog leuk en aantrekkelijk te houden, maak ik dan een leuke grappige tekening op het fruit. Want natuurlijk willen mijn kinderen ook wel koek mee naar school....
Soms heb ik dan even geen idee meer wat ik dan vandaag weer zal tekenen, en geen tekening, is geen optie hier bij de kleine dictatortjes schatjes. En daarbij het is een dankbaar publiek, die jongste groepen van de basisschool, andere kinderen komen vaak even loeren als we het eten en drinken in de bakken moeten zetten voor de desbetreffende pauzes. ( bak:kleine pauze/ grote pauze)
En sommige verzuchten dan zo bewonderend, wat kan je moeder goed  tekenen, je begrijpt wel dat dan mn dag meteen goed is. En soms krijg ik een mandarijn van een ander kindje uit haar tas, en dan word de stift van de juf geleend en moet ik daar ook wat op tekenen.
Ook leuk, maar waar het mij  natuurlijk om te doen is, is dat mijn kinderen t fruit graag eten, ook op school, en inderdaad elke dag, lijkt me ergens namelijk ook wel echt gezond.
Gelukkig hebben basisschoolkinderen nog veel gevoel voor humor( dat lijkt bij het puberen soms wel in eens minder, of in ieder geval anders, te worden) en zo krijgt de een vandaag een appel mee, en de ander een oranjeheersbeesje.

Reacties

  1. Ooh..... ik denk dat jouw idee hier navolging gaat krijgen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh..... ik denk dat jouw idee hier navolging gaat krijgen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof hé. Ik doe dat ook (soms). Ook met kusjes en hartjes er op. Het is zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, die banaan ! Ze zouden er nog van in de war raken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze houden vooral van mandarijntjes
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons is het net andersom. Maandag t/m donderdag fruit, vrijdags iets anders.

    Heeft die banaan een identiteitscrisis?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha, die banaan! Mijn oudste kan nog niet goed genoeg lezen hiervoor. xxx mama lukt al wel.
    Ik maak een eend van een banaan soms (waar je hem openmaakt wordt een snavel), soms een prinsessen-eenden-banaan, dan krijgt ze een rokje aan enzo ;-).
    Hier krijgen de kinderen op maandag-di en woe fruit op school, de rest van de week krijgt ze van ons ook gewoon fruit mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat doe je dat leuk zeg! En dit is ook niet zo moeilijk zoals die Bento lunches.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk