Wat een zooi (dag4)

Het was gister een wat regenachtige dag, ideaal dus om eens even onze eigen slaapkamer een flinke beurt te geven. Die is vaak een onder geschoven kindje kwa opruimen, en vaak de juiste plek om allerlei zaken die nognietwegkunnen, even neer te zetten/op te slaan. Maar dan opeens he, is het goed vol en ben ik het eigenlijk al langer wel goed zat ook. Maar dan is het een enorme klus, en ben ik druk druk druk, met den dagelijkse dingen, ben ik daarnaast moe, en te lamlendig om zo'n enorme klus dan nog op te pakken. MAAR nu......in de vakantietijd, niet alleen maar fun dingen, maar nu, heb ik er tijd en energie voor en daarna natuurlijk nog maanden plezier van ook! De manlief thuis-vakantie, dus hij kon met de jongsten nog een leuke zwaar favoriete activiteit ondernemen, helpen bij dierverzorgen.


Dus ik voel me niet bezwaard, ten opzichte van de kids, die hebben een leuke dag, en nog beter omdat hij( mijn man) thuis is en de hele boel draaiende houd, incluis het warme eten koken ( oke t werden pannenkoeken, maar daar hoor je me niet over hoor), kan ik me helemaal terugtrekken met mijn klus.
En dus stortte ik me op onze slaapkamer, en er heul veul wegging, opruimen is echt zo heerlijk. En na een tijdje naar de overgebleven stapels gekeken te hebben, op ons bed. Werd ik bijna wanhopig. Zo veel.... dat ik er amper nog naast kon zitten, besloot ik NOG maar wat weg te doen. En is manlief nu een rondje aan het doen langs vuilstort, kringloop en is het weg uit mijn huis en geeft het me ruimte, niet alleen daadwerkelijk in de slaapkamer, maar ook een soort van ruimte-rust in mn hoofd, in mn gemoed.
En alhoewel het echt niet mijn hobby is, het is een verslavend leuk gevoel, ik heb gewoon zin om nog meer weg te doen.

Reacties

  1. Ah, lekker ruimen... Mijn man is nu eindelijk in het studeerhok bezig... Troep van aren uitzoeken en wegdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ruimte in je huis is ruimte in je hoofd,heerlijk,wij hebben nu met de verhuizing ook al heeeel veel weg gedaan.
    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel me altijd een stuk beter na het opruimen! Denk elke mama wel. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je raadt vast wat wij in onze eerste vakantieweek gaan doen ...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk