De zomervakantie wenslijst (dag 3)

Als er een schoolvakantie begint vinden we het altijd leuk om een ideeënlijstje te maken, gewoon brainstormen. Niet dat we dan ook alles daadwerkelijk gaan doen. Maar meer dat, opschrijven wat we allemaal leuk zouden vinden om zo eens te doen. En als we niet weggaan, dan bekijken we de lijst pikken er eens een ideetje uit. Zo droomde onze jongste dochter al een behoorlijk tijdje over pony's en borstelen en vlechten en ...rijden (spreek dit vooral uit met een gelukzalig 4 jarig meisjes- stemmetje)
En vandaag was het dan zover, na het avondeten, want het was overdag zo warm, de eerste echte les.
Oh en ik vind het pony'tje zo'n grappigerd. Oh en wat een knappert zo geborsteld en schoon en met mooie vlechten.
Jongste zoon wilde het ook wel, maar niet meer zonder zadel, want daar had hij laatst zulke zere billen van gekregen. (het is namelijk bij een vriendje van school thuis, waar we/ze op ponyles zitten)
Pony leren rijden is een serieuze zaak zoals je aan onze zoon ziet, zn  gezichtje een beetje gespannen en strak.
 Het is zo jammer dat ik er wel een beetje allergisch voor ben, mijn oogslijmvliezen zwellen helemaal op en ben ik net een kikker met van die dikke bolle ogen.  Jammer....Want ik vind dr zo leuk, dat ponytje. Maar zo in de buitenlucht is het nog net te doen.

Reacties

  1. Wij hebben ook een 'wensenlijst'! Die maken we niet alleen voor de zomervakantie, maar voor het hele jaar en zo nu en dan lezen we de lijst door en kiezen een wens om te gaan doen. Er staan grote en kleine wensen op en lang niet alle wensen worden gedaan, maar het is wel leuk! Nadien is het ook leuk om te lezen welke wensen er al vervuld zijn. Fijne zomer! Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superleuk dat haar wens is uitgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meisje helemaal blij! Leuk hoor.
    Kan ook aan het weer gelegen hebben dat je last had van je ogen? Wij hadden gister ook last van de droge lucht, mijn ogen deden hartstikke pijn en Minipenny had ineens een bloedneus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou het is voor mij echt een allergie, oudste dochter heeft ook sinds ze 6 was op paordroi gezeten en dan moet je als moeder best nog wat meehelpen met opzadelen en zo in de manege-altijd dikke ogen- had ik. Vroeger als kind ook al, de overburen hadden een zooi paarden en als de wind verkeerd stond( wat gelukkig echt BIJNA nooit zo was)-dikke ogen.

      Verwijderen
  4. Skattig! Ik als echte paardenvrouw en moeder van een paardenmeisje, juich dit van harte toe! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier thuis ook zo'n paardenmeisje. Pas maar op, eens ze de smaak te pakken hebben... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier stak dochter moeder aan en nu rijden we zo nu en dan samen een ritje buiten zelfs haahhaha........ Als het echt paardenallergie is, er zijn medicijnen voor verkrijgbaar die meestal een paar uur wel helpen. Pas dus maar op strakjes zit jij ook op een iets groter paardje ;). Volgens mij vond ze t leuk, al vraag ik me af of broer lief dat ook vond?
    Gr petradepooh

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk