miniMoestuinmaandag op dinsdag

 Een paar weekjes geleden was ik al begonnen met voorzaaien in twee bakken, met mijn 2 jongsten en we besloten een bak binnen(lekker zonnig en warm) en een bak buiten te zetten. Dit was vooral wegens plaatsgebrek op de vensterbank, de poes moest tenslotte ook nog ergens kunnen zonnebaden . En anders duwt/gooit ze bij het uitstrekken van haar kleine poezelijfje gewoon een bak van de vensterbank af (bij voorkeur net als het allemaal leuk is opgekomen lijkt wel). Maar goed het leek mij ook leuk om eens te zien welke het beter zou doen.
Deze bak staat dus binnen de planten zijn iets verder in hun ontwikkeling, meer blaadjes per stengel.
En deze bak stond buiten op een zonnige plek, op de tuintafel (dus geen last hopelijk van vorst aan de grond) .
En eerlijk gezegd vind ik de planten van de buitenbak er beter uitzien, ik weet niet goed of dit op de foto ook te zien is, maar de plant is zn algemeenheid is steviger, robuuster en ook donkerdergroen. Terwijl de bovenste al wat verder gegroeid is met een vrij dunne wiebelige stengel.
Natuurlijk speelde het buitengewone zachte lente weer in Maart ook een positieve rol, maar toch denk ik dat ik voortaan de kweekbakken buiten zet. (indien het een vorstvrije periode is natuurlijk )

Reacties

  1. nou dat groeit als kool

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanmorgen vroor het hier. Misschien nog een beetje voorzichtig zijn met buiten zetten. Mooie foto's. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zaai ook meteen alles buiten, ik heb gemerkt dat de plantjes net iets steviger zijn dan plantjes die binnen in de vensterbank zijn begonnen. En ik duim gewoon heel hard dat er geen nachtvorst meer komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet nog steeds gaan inzaaien ... slechte moestuinbeheerder dus :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk