Moordlust

Waar haal je de tijd vandaan, voor al die leuke dingen die je allemaal doet?  vroeg mijn schoonvader mij gistermiddag. Wij waren namelijk samen met de kleintjes een middagje naar het dierenpark Hoenderdeal, op zoek naar de nieuwe beren, die er nog niet waren, wel was er een nieuwe kameel.

Eerst twijfelde ik nog even, maar ja ach hij kent me toch al, en dus bij deze deel ik het nu ook maar hier, out-in-the-open-en doe er je voordeelmee...... ik laat soms het huishouden liggen.
Dan negeer ik volle wasvouwmanden, stap ik over de vele duploblokjes heen die in de woonkamer op de grond liggen, alles, en dan trek ik er even op uit.
Even naar buiten, even luchten, even resetten ofzo, maar het helpt.
Wie kent het niet? Het is bv vakantie en je kinderen hebben om 9 uur al bijna 2 uur continue ruzie gemaakt over van alles, maar in werkelijkheid eigenlijk  om niks, ze zitten elkaar en zichzelf in de weg....en voor je het weet, heb je als moeder zin om ...je stem te verheffen, te mopperen, te schreeuwen en bulderen , dat het nu over moet zijn, maar ondertussen haat ik mezelf dan ( heel erg). En voor ik het weet word ik steeds gestresster en heksiger, wil mijn man vermoorden, ken je dat???..... dus dat doe ik niet (meer- quilty ofcourse) ik stap over alles heen letterlijk en figuurlijk en trek naar buiten, weer of geen weer, regen of kou, gewoon even luchten, wandelen, en rondscharrelen in de verfrissende buitenlucht, maakt eigenlijk niet eens uit waar. Ook al heb ik daar eigenlijk ook geen zin in....toch doen. WANT.
(i see faces in the woods )
Ik fris er in ieder geval zelf enorm van op, de kindjes ook.  Juist op die dagen dat het niet fijn loopt, dat ik hele andere (vage) plannen had en de dag als vanzelf de soep in lijkt te draaien....
Is het al aan het einde van de middag, dan stop ik de kleine kindjes vast in bad, daar frissen ze ook echt figuurlijk van op, en gaan ze in pyamaatjes aan de resterende uren van de dag door, en neem ik zelf ook een heerlijke warme douche ( terwijl de jongsten even lief samen spelen op hun slaapkamer, wat ze opeens weer kunnen, want opgefrist).
Het werkt beter dan gewoon keihard huilen, want hoe lekker dat soms ook eens is, ik fris daar nooit echt van op, sterker nog voor ik het weet kan ik bijna niet meer stoppen met wenen....

Reacties

  1. heel herkenbaar,maar op er zo opuit te trekken ....alleen met de kinderen doe ik niet zo snel,zie ik niet echt zitten,wel ben ik gisteren een ontbijtje wezen eten bij de hema,was erg gezellig,en nu aan het cupcake,s bakken(mijn dochter is dat aan het doen),maar zo te zien heb je een leuk uitje gehad,super

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh zo herkenbaar, je hebt precies beschreven hoe het er hier vandaag aan toe gaat :( we gaan er zo ook even uit hopelijk helpt dat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, je bent ook gewoon menselijk... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar! Daarom heb ik manlief en Jikke vandaag de hort op gestuurd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed, af en toe het huishouden laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bwahaha: moordneigingen? Ben blij dat ik dus niet de enige ben:)

    Leuk verhaaltje wel:)

    Komt echt wel goed:) Tis alleen zo klote als je er midden in zit:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha wij kunnen elkaar de hand schudden! Ik heb gister even mijn kind-heeft-twee weken vakantie frustratie geuit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het was leuk op een hele leuke kinderplek
    Schoonvader

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook hier heel erg herkenbaar, heb gisteravond in het donker nog een pittig rondje gelopen buiten. Moet er wel bij zeggen dat alles samenvalt met een bepaalde maan(d)fase ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar! Maar inmiddels kan ik het goed, dat over alles heen stappen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo herkenbaar, ik kan prima over dingen heen stappen merk ik, hordelopen ook een specialiteit geworden en de hink stap sprong ligt nu achter mij nu ze wat groter zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die ik hier ook, het huishouden blijft wel liggen en af en toe moet je er gewoon uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh ja hoor dat kan ik ook, ik heb hier de Huishoud-atv wel eens.......... dan mopperen ze wel eens dat het niet schoon, opgeruimt en geregelt is allemaal maar dan heb je pecht en doen ze t zelf maar een keer..... Moet kunnen lijkt me
    Gr Pdepooh

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig en zooooooo herkenbaar.... Ook mijn huishouden heeft niet prioriteit nr 1 ;) en gewoon heerlijk om zo naar buiten te kunnen en geniete.
    Bedankt voor je eerlijkheid... Geweldig om het te herkennen... Ben ik tenminste niet de enige ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk