voor de stevige trek

Ze houden zo van snacken hier, iets lekkers voor op school of tijdens de pauzes op het werk (bij de boer). Of, zomaar tussendoor. En dan wil ik niet altijd nee zeggen, en ook wel eens varieren in de mee te nemen snackjes, en tevens heb ik ook graag dat het ergens ietwat gezond is, een muslie/cruslie-reep-achtige, ( maar als je naar de ingredienten daarvan kijkt word je soms niet vrolijk). Dus ik googlede eens was, keek nog eens her en der in de kookboeken, kookbladen, en vega-bijbels en kwam uiteindelijk een leuk, en makkelijk receptje tegen. Een soort van appeltaart-reep, maar dan heul gezond.( Later bleek soortgelijke recpeten ook op pinterest te staan, hoe leuk :-).)
Men neme een cup ( als je erg van appelsmaak houd en dat houden wij) gedroogde appeltjes,
een cup naturelle amandeltjes,
een cup hazelnoten,
en 2 cups ontpitte dadels
(je kunt natuurlijk varieren naar wens met rozijntjes, cranberries etc etc)
gooi de hele boel in de keukenmachine en haksel de boel fijn,naar eigen gevoel, wij hier met wat kleine kindjes in huis doen het behoorlijk fijn dus. Dan doe je erbij, de kaneel, 2 theelepels ofzo..
( naar smaak , sommige kaneel heeft een intense smaak dus proef anders even je kun altijd bij gooien) en 2 eetlepels gesmolten kokosolie, helemaal veganistisch zelfs dus dit heerlijk snackie.
De enigszins kleverige massa plet je op een flink stuk bakpapier en druk het even aan. Laat enkele uren opstijven in de koelkast snijd er dan stukken van en rol die in stukjes bakpapier zodat ze niet aan elkaar kleven en makkelijk te eten zijn zonder kleefhanden te krijgen. Wij bewaren dit in de koelkast .

En is het ook lekker????
Even goed proeven hoor....
Heb je die echt ZELF gemaakt???
De mening van de bakvis? En puber?
Eerlijk gezegd vind on kleinste meisje ze niet lekker.....als enige.
Ze zijn behoorlijk stevig en vullerig .

Reacties

  1. Lekker! Ik word ook niet goed van alle toevoegingen, geschreven in onmogelijk kleine lettertjes. Wie weet ga ik dit recept eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oo wat goed zeg,hier krijgen ze altijd een koekje mee naar school

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het recept. Ga ik zeker eens maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk je reactie op mijn blog! Ga je meteen even toevoegen aan mijn reader :-)

    Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik het zo lees, dan lust ik het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch een goede score wat betreft goedkeuring!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er wel erg zoet uit hoor

    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik denk overigens dat David wel een goede smaaktester is

    JB

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lijkt me erg leuk om te maken!!!!!! die ga ik kopieren van je!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk