Herfstige geuren

Omdat ik al een tijdje ovenloos ben, een nieuwe keuken, met echte fijne grote oven! komt er aan. Ben ik kwa bakken aangewezen op mijn broodbakmachine, en dat is wel een beetje behelpen. Want ik bak zo graag.(vooral therapeutisch om rustig te worden enzo). Maar ook met een ordinaire bbm kun je nog wel wat, in de zin van meer dan een gewoon broodje.
Zo maakte ik gisteravond een herfstig brood. Men neme daarvoor gewoon het/een brooddeegje naar eigen wens, standje deeg dus op de bbm.Dan haal je het deeg eruit en maakt er een soort van vierkant van( bij mij nooit echt vierkant hoor maar dat maakt dus niks uit).

Beboter met echte boter en smeer er een mengsel op, ik nam geraspte appel, een restje koek/speculaaskruiden, kaneel,gemalen anijszaad( YUMMIE echt, die geur alleen al) en 2 eetlepels bruine suiker en een flinke hand rozijnen( van de noteboer op de markt) maar je kan kiezen wat je zelf lekker lijkt natuurlijk. Als het mengsel door de appel wat te nattig is en je denk dat t bij het oprollen niet goed blijft plakken doe je gewoon een beetje bloem erdoorheen. Rol het op en plaats met de naad beneden terug in je bbm (waar je het schoepje van het mengen hebt verwijderd) en kies stand bakken. Oh en het is jammer dat je het niet kon ruiken....of kunt proeven:-)
Heerlijk met een beetje boter of een plakje verse appel en/of appelstroop, maar zelf eet ik het t liefst met een plakje pittige boerenkaas.

Reacties

  1. Owh...goody, dat ziet er lekker uit. Ik heb wel eens suikervrije paasstol gemaakt in de bbm. Lekker met echt amandelspijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat ziet er inderdaad heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oo heerlijk ziet dat er uit,ik wou dat we konden proeven en ruiken door de pc heen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat ziet het er mooi uit Sillie! Kan zo bij de bakker in de etalage!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk