het nachtleven

Een fotootje van vorige week in de tent:

Ik weet niet wat het is, onze jongste net 2 geworden, heeft sinds enkele maaaaaanden moeite om de hele nacht door te slapen. iedere nacht word zij wel minimaal 2 keer huilend/krijsend wakker, is dan moeilijk tot bedaren te brengen, meestal even naar beneden een slokje drinken, en dan t bedje weer in, of zij komt tussen ons in, in het grote bed, alwaar zij  snel weer in slaap valt.
Soms lijkt het ook of zij ehm slapend huilt.
Al mijn andere kinderen hebben dit eigelijk nooit gehad, wel eens een gebroken nacht bij ziek en zeer of uit bed vallen, of een plasongelukje 's nachts.
Ondertussen hebben we hier niet alleen gebroken nachten, maar ondertussen ook 2 gebroken mensen, manliefje en ik, en zijn we chronisch moe, lijkt wel. Ik weet heus dat het een keertje overgaat en meestal vlak nadat je er uitgebreid over hebt geklaagd, vandaar mijn klaagzang :-) ( had ik eerder moeten doen).
Oh en dan hangen de puberachtigen hier soms ook nog op de bank te gapen en lui te wezen en als ik ze wat vraag, hele zware wereld problemen op te lossen zoals de vaatwasser uitruimen, hond uit laten, eigen brood te smeren, dan zeuren ze klagerig dat zij zo moe zijn, aaaaaaargh.......

Reacties

  1. Haha, ja heb het bij de jongste van 2 ook even gehad. Totdat ik het gevoel had dat het een gewoonte werd. Toen ben ik resoluut gestopt met het water en het tussen ons in laten slapen. Ik ben toen een paar nachten naast haar bed gaan zitten als zij zo huilend wakker werd en toen was het over. Ik kon er niet achterkomen of zijn in haar slaap begon te huilen en wakker werd of eerst wakker werd en dan begon te huilen. Ik vermoed het laatste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat balen zeg. Maar ik weet zeker dat het overgaat. Hier hebben we begin januari zo'n slechte naar bed gaan periode van jongste gehad. En inderdaad: toen ik er over blogde, toen ging het over. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa, bloggen is zo heerlijk dan ;-)
    Maar je wordt er idd wel chagrijnig van, als er zo'n nachtbrakertje is en dan twee lummels die eigenlijk nodig weer naar school moeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelend he als ze steeds wakker worden.
    Dochterlief heeft er de laatste tijd ook weer last van.
    Ik denk dat ze door dromen wakker worden.
    Hopelijk is het senl weer over.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat de mini droomt en daar wakker van schrikt.
    Vannacht ook weer om half 3 gewekt door een meisje dat heel hard riep dat ze niet naar de dierentuin(!) wilde.
    Dus voor vannacht wens ik jullie ook sterkte en het gaat echt over (als ze puber zijn ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat nachtbraken is voor ons verleden tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dromen!!!

    En dan zullen ze toch moeten leren zelf weer te gaan slapen...
    Daar zijn wij ook achter, nu, bij de derde.
    Poosje laten huilen, even troosten, langer laten huilen, even troosten, nog langer laten huilen, ondertussen ben je 1,5 uur verder en slaapt hij/zij bijna!!!
    Even paar weken doorzetten en afbouwen en je hoeft er niet meer heen.
    Dan huilen ze wel, maar gaan zelf weer slapen en ook echt wel 10 minuten later, maar ze moeten echt zichzelf zien te redden, want aan dat nachtbraken kunnen wij als dagmensen niet beginnen!!!

    Heel veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ons poekje van 1jr 3mnd doet dat ook met regelmaat. En de grote jongen van 6 ook, vooral na bezoek aan pappa, nachtmerries... en is dan bijna niet wakker te krijgen, brullend in zijn slaap. Hij heeft er zijn zusje al een keer helemaal in paniek wakker door gekregen. Om wanhopig van te worden.. nou zijn de nachtmerries redelijk vroeg in de nacht, dat betekent dat we meestal nog wakker zijn als het gebeurt. Beiden slapen redelijk snel weer in/door maar ervaring leert dat als ze niet HELEMAAL wakker zijn, de droom doorgaat na een tijdje en je weer boven zit. We laten ze dus nu niet meer terug naar bed voordat ze coherent antwoord kunnen geven op vragen als: hoe oud ben je, hoe heet oma van haar voornaam etc....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk