even wat losse draadjes wegwerken

Mini-zoon knapt redelijk op .Mini-dochter snottert en hoest gezellig mee, maar lijkt niet zo benauwd te worden als de peuter.

En voor de liefhebber hier het recept uit de Koken en Genieten van de ovenschotel.
Nu spreken ze daar over knolraap, wat pas in mei te koop is terwijl koolraap natuurlijk een wintergroente is, maar vaak worden deze twee groentes door elkaar gehaald en ik gebruikte dus koolraap en als je de foto bekijkt lijkt het ook koolraap.Hieronder mijn ietwat aangepaste versie:Genoeg voor 6 pers.
Kook geschild en in stukken gesneden: 1 kilo koolraap, 2 winterwortels en 4 aardappels gaar, giet af en stampen.Snufje nootmuskaat.
Ondertussen fruit je in een koekepan 2 uitjes en 2 teentjes knoflook aan ,gezien mijn vegadochter doe ik het gehakt even apart rullen in een andere pan, maar dus de hele saus klaar maak haar portie eten en gooi dna het gehakt erbij voor de rest.Maar goed gooi er een blik ontvelde tomaten door dat je in kleinere stukjes hakt met je lepel ofzo.Voeg naar smaak zout, peper en marjoraan toe.
Doe dan laag om laag saus en stamppot, als laatste giet je er bechamelsaus( roer 2 el bloem door 2 el hete boter in de pan, 250 ml melk en 250 ml water met bouillonblokje al roerend aan de kook brenegen, tegen klonten even kort staafmixeren, 5 min laten koken) met wat geraspte kaas overheen en dan 20-30 min in de oven op ongeveer 200 graden.
Het was dus echt verrukkelijk, maar wel even bewerkelijk door al dat geschil van de verse groentes.

Reacties

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk