in gevecht met de natuur

Eerst zat ik wat te genieten van de sweetnes van het leven, zo zat ik weer in de nachtdienst en was ik MOE , MOE,  MOEEEEE , maar na het klokje meer dan rond geslapen te hebben, net als de mini's om 7 uur erin en 7 uur er weer uit :-)  ben ik weer helemaal uitgerust , hoe heerlijk.En kan ik de hele wereld weer aan en ook mijn humeur opgeknapt, en is stralende en warmer dan het weer vandaag.
Tja en dan even snel een rondje door de tuin waar bergen  rijpe pruimen door de harde wind van afgelopen dagen uit de boom gewaaid waren en nu geraapt zijn en in emmers en bakken staan te wachten tot ze tot moes/jam gekookt gaan worden.(ik heb maar een boom hoor , maar die zit vaak zo mega-vol dat haar takken buigen onder het gewicht van de vruchten.
Verder in mijn mini-makkelijke -moestuin gaat het ook zeer goed en we kunnen leuk menig mini-snackkomkommer oogsten, als ik ten minste sneller ben dan de slakken.En hoe grappig dat ook klinkt, dat valt nog niet mee....

Reacties

  1. Heerlijk pruimen. Hier zijn ze nog niet zover, wij hebben wilde pruimen, die zijn dit jaar erg klein. Geniet van je moes, minituintje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi...ik zie je al een wedstrijdje racen tegen het slakkenvolk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, het moet niet gekker worden! Als je nou al je best moet doen om sneller dan SLAKKEN te zijn.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n eigen moestuintje. Wij zijn er dit jaar ook aan begonnen, met aardbeien, paprika en tomaten. Smaakt toch een stuk lekkerder dan uit de winkel. Gelukkig hebben wij geen last van slakken.

    Groetjessss Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt inderdaad een paradox! Langzamer zijn dan de slakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ braasbaal en liesje:de slakken liggen dag en nacht op de loer... en glijden langzaam maar door richting de minimoestuin ehm zijn daardoor soms echt sneller/eerder bij de snackkomkommertjes dan ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk he, al die eigen vruchten uit de tuin, maar ja, die slakken altijd, heb er ook enorme last van, nu zijn ze zelfs al een mijn pompoenen begonnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Slakken zei je. Van mij probeersel moestuin staat alleen de snack komkommer en de prei nog overeind. De sla, bietjes en broccoli allemaal verdwenen, verslonden door een leger van slakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hou zelf niet van pruimen maar de kinderen wel.
    Wel fijn dat je er jam of iets anders van kan maken.
    Wij hadden vorige week ook slakken op de stoep, wat een slijmdingen hé.
    Vindt die slakken met die huisjes mooier!

    succes met alles, groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En die slakken die worden gekookt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaaaaaa, leuk minimoestuintjes. Wij hebben ook wat klein spul in potten. De tomaatjes en de paprika doen het erg goed. De aardbei wat minder en de slakken trekken zich er niets van aan dat die potten op een tafel staan. Zij gaan gewoon hun gang. Gelukkig hebben we nauwelijks naaktslakken want dat lijkt me het ergste van het ergste, de naaktslakken uit je moestuintje halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. brrrrrr slaKKEN.. GELUKKIG HEBBEN WIJ hier heel weinig slakken... ik vind ze vreselijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Doet er me aan denken.... zou ook beter eens onder de wol gaan... mijn humeur is niet te doen, gewoon te moe.... en niet in bed geraken 's avonds.

    Die slakken... heb je wat tips nodig?
    (maw hints over bier en omgekeerde bloempotten en dergelijke)?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind slakken lief
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk