mijn moedertje en de zeekomkommer

Mijn moeder komt me iedere week een avondje helpen opruimen.Nu ik met zwangerschapsverlof ben.Dat is op zich bijzonder fijn want mijn moeder kan echt ouderwets goed opruimen.Echt vuilniszakken gevuld met de door mij onmisbaar geleken spullen, maar bij nader inzien kan ik echt zonder al die troep leven.Maar oh en aH wat kost het me soms moeite, want ik ben altijd een beetje bang dat wat ik net vandaag weggooi morgen hoognoodzakelijk blijkt in mn huishouden.( en geloof me dat komt echt voor!!!)
Genadeloos gooit zij het een na het ander weg, zo kwam uit mijn nogal rijkelijk gevulde voorraad kast toch ruim een halve vuilniszak met overdedatum dingen ...slik ja dat krijg je als het zo ordeloos door elkaar heen staat.Zucht en wederom neem ik mij voor mijn leven nu echt NEE ECHT te gaan beteren en het zo netjes bij te houden.
Maar eigenlijk weet ik nu al dat me dat niet gaat lukken, ik heb namelijk de ruggegraat van een zeekomkommer...

Maar goed eerlijk is eerlijk, het ruimt inderdaad wel lekker op en zo'n opgeruimde kast bv geeft inderdaad meer overzicht etc etc.
Nu zou je denken na zo'n voorraadkastopruimingtoch geen geringe klus, stort mijn moeder uitgeput neer en drinkt een kopje thee ofzo, maar nee, als een windhoos raast zij verder en neemt mee alles wat zij op haar pad tegenkomt.Even de vitrinekast soppen, de glazen raampjes krijgen een beurt.En in mijn keuken vind ze alweer een volgend project... terwijl ik amechtig van de hitte met mijn dikke michelanmannetje-achtige zwangere lijf neerzijg op een stoel...wat probeer te drinken en vanuit mijn stoel tegen haar piep...Mam zullen we pauze houden.... zij hoort het geen eens en raast verder.Uiteindelijk geeft ze het ook op, nee dat is niet helamaal waar, ze stopt.En zegt heel beslist wat we de volgende week allemaal moeten gaan doen( en dat ze dna misschien wel eens een hele dag komt).OEF best veel wat zij nog in haar hoofd heeft, ik hoop dat ik als het wat koeler is de kracht kan vinden alvast wat van haar lijst te gaan doen.En wederom neem ik me voor ook dat voortaan weer goed bij te gaan houden.
Maarja ik weet ook... ik heb de ruggegraat van een zeekomkommer... ffff vooral wat het huishouden betreft!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk