inzichten

Het roer moet om... Moet het roer om?
Soms, heel zeldzaam zeg maar heb ik last van het fenomeen GENIALE INVALLEN .Best vervelend want dan wil ik dingen anders gaan doen..... naar het door mij net nieuw verworven inzicht,soms ingegeven door een vaag van angst en schuld gevoel van het niet goed doen.
Door ervaring wijs geworden( zeg maar door schade en schande) weet ik ondertussen wel dat ik niet meteen wonderen kan verwachten noch kan ik verwachten dat de nieuwe inzichten en de nieuwe koers een lang leven beschoren zijn.Enerzijds komt het doordat de werkelijkheid bij mij thuis toch anders blijkt dan de theorie.(ergens gelezen)Anderzijds doordat de nieuwe inzichten misschien wel heel superverantwoord overkomen enzo, maar helemaal niet leuk,niet werkzaam en meer een enorme omweg naar Rome blijkt.
Dus ja ik ben dan ook altijd makkelijk met het weer loslaten en het betreden van het platgetrapte vertrouwde oude pad in het leven.En ben dan weer een illusie armer, de zoveelste.
Was het maar zwart of was het maar wit, lekker makkelijk, maar nee het leven is weer niet gemakkelijk.
Naja dus wat moet ik nu met mijn huidige nieuwe inzichten ... ik voelde me net zo gedreven .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk