momentopname

Schoolfoto's.....
Hoe komt het dat die schoolfotograaf het bijna iedere keer voor elkaar krijgt om mijn dochter met een vreemde versteende blik en een soort van manische grijns weet te fotograveren,moet haast wel een gave zijn, want op mijn eigen gemaakte foto's ziet ze er altijd heel leuk lief, knap en charmant uit.
Zelfs de kleine boebie kijkt verbijsterd op de samen met grotezuskomspeciaalnaarschoolfoto.....
Daar komt nog een extra nadeel bij... ik voel me altijd verplicht de hele zooi te kopen ook nog, want en dan hier de 10 redenen om schoolfoto's te kopen
-zo leuk een moment opname van groep... vul maar in
-alle oma's en opa's willen weer een nieuwe pasfoto om mee te pronken in hun portemonnee
-dochterlief wil het graag( aaaaaach daar doe je het toch voor??)
-misschien ben ik te kritisch en zijn het in werkelijkheid praaaachtige foto's?
-ik ben bang dat als ik ze niet koop ik er zelf later weer spijt van krijg ( pfff wat een stomme reden)
-het is altijd handig voor diverse sportpaspoorten die bijna ieder jaar met een nieuw pasje komen een pasfotootje in voorraad te hebben( alhoewel op dat moment als ik ze dan daadwerkelijk nodig heb ze met de noorderzon vertrokken lijken en ik weer nieuwe laat maken... en ze vervolgens bij thuiskomst in eens kan vinden GRRR
-ik denk dat ze later als ze groot en oud zijn en in het bejaardehuis zitten en ze terug kijken op hun leven deze schoolfotoos een belangrijk onderdel zullen vormen(what was i thinking??? )
nu ik ze zo opschrijf ik het steeds belachelijker ga vinden dat ik iedere keer weer zwicht voor de schoolfototerreur....

Reacties

  1. Ik snap wel wat je bedoelt. Ook Frans weet meer uit de gezichtjes te halen dan menig fotograaf van school. Kortom, de fotograaf zou beter moeten kunnen. Alleen zijn camera is van professionele kwaliteit. Of ben ik nou veeeeeels te kritisch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja die punten waarom je dat soort foto's koopt herken ik erg goed...
    Ikzelf heb t denk ik van mn ouders overgenomen, want ik heb ook een hoop van dat soort schoolfoto's (waarop ik mijzelf afschuwelijk vind staan trouwens).

    Afijn... op de school van zoonlief is het tegenwoordig zo dat je zelf kan aankruisen wat voor maat foto je hebben wilt, daarvan drukken ze niet alles meer zo klakkeloos af, dat is ook wel errug fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk