School, je wordt er moe van...

Onze jongste dochter wil liever niet naar school. Elke dag niet.
Iedere morgen zit ze te mokken en treuzelen, want ze wil gewoon liever niet, liever wil ze thuis blijven en is ze druk met dr eigen dingetjes thuis.
Lezen, ze gaat elke week wel 2 x naar de bieb en haalt er een of twee nieuwe boeken op.
Tekenen, enorm produktief, creatief en onstopbaar.
Knutselen, lijmen knippen, friemelen, bergen en bergen zooi prachtige kunstwerken verschijnen elke dag.
Buitenspelen, waveboarden, rennen, gillen, boomklimmen....paardrijden, dieren verzorgen, onze poes uitgebreid knuffelen, spelen met de hond.
Fietsen, klimmen, huttenmaken, overal hutten....
Spelletjes, domino, mensergerjewelniet, kaarten, playmobiel, popjes, legootjes, kapla, zeg maar alles wat rommel maakt ze vindt het geweldig!
Op school, doet ze het goed, ze heeft plezier met dr vriendjes en vriendinnetjes speelt leuk, goede cijfers, is gezellig kwebbelt en kwekt, zit in plusgroepje voor extra uitdaging. Is ze vrolijk.
Maar erheen gaan, er komen, die 100 m zijn s morgens bijna een onmogelijke kloof des wanhoops.
Ze wil gewoon liever niet. Ze heeft er eigenlijk geen tijd voor.



die dus.

word vervolgd.

Reacties

  1. Geen wonder! Je dochter heeft helemaal geen tijd voor school!
    Ik heb hetzelfde met mijn baan, daar heb ik eigenlijk ook nooit tijd voor :-)
    Ik heb alleen nog geen betere manier bedacht om mijn lievelingsbezigheden te financieren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat een typefoutje in de titel. bij: Je word moet er een t achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat balen voor haar dat ze zo de schurft heeft aan school. Vooral omdat het nog een flink aantal jaren zal moeten. Ik voel met haar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is toch wel heel lastig lijkt me. Misschien komt het nog goed. Ooit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk