Te fruitig wat dan...

Twee weken geleden had ik nierbekkenontsteking, man, man , man wat was ik daar beroerd en ziek van, ik lag zo te rillen en te klappertanden dat ik daardoor uit mn bed viel, en was echt vreselijk koortsig en naar.
Niks smaakte me meer, ook na t starten van de anti-biotica niet, behalve zurige dingen, water met limoen, citroen door mn thee, al het fruit stond me tegen, want walgelijk zoet vond ik t, behalve abrokozen.....
Heerlijk, ik at niks behalve abrikozen enkele dagen.
En toen ik beter was dacht ik, ik neem nog lekker 2 dozen mee, bij de groenteboer op de markt, waar ik vervolgens bij de kassa nog 2 dozen, deze zijn erg rijp moeten vandaag op, meekreeg...
Toen had ik zelf een overdosis abrikoos....
En de rest van mijn gezin is er niet dol op, ja eentje ofzo is prima...
Daarna keken ze me aan, vanaf de fruitschaal op het aanrecht, elke dag keken ze naar me, een werd zelfs al rot van het wachten.....snert, weggooien vind ik echt niet kunnen en NOG twee dozen vond ik zo om op te eten in mn uppie toch to much.
Dus maakte ik er jam van, ik had nog nooit abrikozenjam gemaakt, maar yummie wat is dat lekker, ik nam het recept waarbij er ook gember doorheen moest en limoen, of citroensap en rasp.
KLIK voor de link naar het recept.
Enne het klinkt vreemd, het werden maar 3 flinke potten jam, maar toch werd ik zoals zo vaak van koken, erg gewoon heel erg blij van. En ik kreeg zelfs zin om nog meer jammetjes te maken, ik spaar nu manisch lege potten, en ben van plan om deze zomer een voorraad jam voor het hele komende jaar te gaan maken.
Er gaat hier ongeveer 1 pot per 14 dagen doorheen, behalve als het zelfgemaakte jam is, dan is het een pot per week wel.
Djeeeee.... moet nog 50 potten gaan maken dus......
Als er nog iemand is die ook een keilekkere anders dan gewone aardbeijam etc combi heeft? Ik hou me aanbevolen voor een recept.


En ja....zo gaat het niet goed met aanleggen der voorraad, beide potten zijn opengemaakt en gebruikt, dus, ik zal er een geheime bergplaats, verborgen voor de kinderen moeten maken. 

Reacties

  1. He bah wat vervelend voor je, lijkt me geen pretje. Fijn dat het weer beter gaat. Lekker op de appeltaart abrikozenjam.
    zwarte bes is ook erg lekker maar die zijn er nu nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aardbei rabarber vind ik 1 vd lekkerste jams!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oei dat klinkt niet fijn,dat kan behoorlijk pijn doen ja,gelukkig ben je er weer vanaf,enne die jam,mmmm heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van die echt bijzondere combi's heb ik nog nooit geprobeerd. Maar door de pruimenjam doe ik altijd een beetje kaneel en da's echt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg. Niet dat je ziek was, maar die jam. Ik was - ooit tijdens een retraite in Frankrijk - dol op vijgenjam. Ik nam 5 potten mee naar huis, die vervolgens in de kast belandden. Een jaar of 7 hebben ze daar gestaan :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heerlijk! Ik heb deze week aardbeien en rode bessen (ik kreeg een grote emmer vol van de buurvrouw) verwerkt in jam en sap. Best veel werk maar de moeite waard. Lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, dat is niet zo mooi, zo'n nierbekkenontsteking. Ik hoop dat je je weer beter voelt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk