Alledaagse beslommeringen

Vandaag begonnen de (basis)scholen weer.....Nou heb ik er zelf altijd een hekel aan. Die eerste schoolweek begint altijd net te vroeg. Het is dan net nog goddelijk mooi weer, en we waren nog zo lekker in de relaxe en doe t rustig aan modus. Nog niet klaar met rondlummelen en lekker in een fijn ritme van vrij zijn, en met in die vrije tijd nieuw hervonden activiteiten op te pakken.


Onze jongsten werden zowaar de laatste weken zelfs wat later wakker, in plaats van het gebruikelijke, zodra er een vogeltje buiten fluit, begint de dag-wakker worden en keten maar.
Zodat wij, en vooral ik op mijn vrije dagen ook wat langer kon slapen, ook heerlijk vond ik dat.

En ik probeer het altijd leuk te maken, de week van te voren bekijken we de schoolspullen en ook de kleren (sommige t shirtjes konden nog wel voor t buitenspelen, maar met gaten erin en eigenlijk niet meer passend, maar lang leven de zomer, enzo). Wat past nog, wat moet weg, wat nieuw?
Dus dit jaar weer nieuwe lunchdozen( waarover later een keertje meer) en ook nieuwe drinkflessen en zelfs, ik deed eens gek voor beide een nieuw setje kleren, back to school setje van de H en M. ( een setje, een broek en een langemouw t shirt samen voor 10 euro, de waren namelijk zo gegroeid dat er een hoop kleding weg kon).

Maar ik vond het niks, een nieuwe juf, daar kan de juf niks aan doen hoor, maar t was een totale chaos vanmorgen, en hoewel de kinderen er weinig last van leken te hebben. Zit ik toch een beetje thuis nu met een gevoel van hoe zal dit gaan dit jaar.

Reacties

  1. Wat een mooie laatste foto! Echt prachtig.
    Vandaag hier ook weer begonnen met school. Van mij had het ook nog niet gehoeven, het beviel me allemaal wel zoals het was.
    Ene dochter weer huilen in de klas, andere dochter was blij, maar kreeg het gevoel dat ze niet blij mocht zijn omdat haar zus huilde. Papa staat op de gang, mama heeft een kind aan haar middel en papa vindt dat mama sneller doei moet zeggen en mama vindt dat papa haar er maar weer alleen mee laat zitten. Neuh, geen veelbelovend begin....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beste anita , herken je gevoel helemaal !
    daarin sta je niet alleen ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doet me goed om te lezen. Ook al is dat op zich ook weer dubbel...

      Verwijderen
  3. Wij zijn al weer een week terug in het school/werk ritme. En het vervelende is dat zodra je eenmaal in dat ritme zit de vakantie zo ver in het verleden lijkt!
    En het komt vast wel goed dit schooljasr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naar altijd als je ze zo in zo'n chaos achter moet laten he? Als het gelijk de eerste dag al zo is... Niet relaxed. Maar komt vast goed joh.

    Een keer hadden ze een hele nieuwe invalster, die groette elk kindje bij het binnenkomen en begon heel zachtjes aan de 'les'. En alle kindjes luisterden en deden precies wat ze vroeg. Ik dacht woow, jij zou elke dag voor de klas moeten staan hier!

    Wel lief, die terugnaarschoolspulletjes! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja hier net zo,ook de school weer begonnen,ik vind het ook niks aan,regelmaat is ook wel weer fijn,maar dat s,avonds weer op tijd naar bed voor de kids en dan s,morgens weer vroeg eruit,nee dan is vakantie toch wel heerlijk,super foto zeg.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! De vierde klas is hier al een week bezig, maar wij waren er klaar voor dit jaar. De kinderen hadden ruim 3 maanden vrij dus al het luieren is gebeurd en het is zo heet dat het wel lekker is om binnen te zitten. De peuterschool begint volgende week en alletwee met geweldige juffen. Zo blij, want dat is altijd wel zenuwslopend vind ik, want zonder leuke juf is school zo moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk