4daagse

Vorige week was het weer die tijd van het jaar, de avond4daagse, altijd leuk, vinden de kinderen en eerlijk gezegd vind ik het zelf ook wel wat hebben. Dat er weer of geen weer toch gewoon gelopen word, lekker buiten, gezellige mensen, en ik krijg er altijd een gevoel van het is bijna zomer en vakantie van JOEHOE.

Ondanks brieven aan alle ouders van meelopende kinderen, bulletins van school, stukken in de krant, over het feit dat de wens is de avond4daagse voor de kinderen dan toch weer terug naar toen te maken. Bedoelende, geen snoep enzo meer geven, maar bloemen? Of gewoon toejuichend langs de kant staan, kwamen mijn jongsten ook dit jaar behoorlijk beladen weer thuis.
Zelf was ik zeer braaf geweest en had geen snoep, maar vliegertjes gekocht( bij de action die overigens zeer goed vliegeren, dankzij hun eenvoudige constructie).   
Persoonlijk heb ik natuurlijk ook wel een mening erover hoor en hebben ze zeker gelijk, wat betreft t overdrevene en al t snoep, maar kom op, als moeder bepaal je toch hoeveel van dat snoep wanneer gegeten mag worden? Thuis stop je het in hun trommeltje en mogen ze er wat uitnemen, als ik dat goed vind, en eerlijk gezegd na 2 dagen vergeten we meestal de hele bende. En vind ik het later bij mijn eens per 2 jaar- opruiming van de kast weer terug.
En iedere avond na het lopen gebruik ik, nouja ik??? mijn ooit op moederdag gekregen onding voetenbad.  En hoop ik dat hij stukgaat en ik hem weg kan doen.
Zelfs de hond kijkt verbaasd naar het gekke apparaat.

Reacties

  1. Haha, dat onding...

    Ik vind dat gesnoep zéér irritant. Niet dat wij niet snoepen thuis (best wel veel) maar gewoon het signaal dat je geeft. Stukje lopen, dan ook van werkelijk iedereen die je maar in de verre verte bekend voorkomt een zak snoep toegeduwd krijgen vond ik niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, dat voetenbadje is grappig! Bij mijn stukje over de snoep/avondvierdaagse reageerde een lezeres dat zij vroeger altijd een voetenbadje kreeg. En dat dat leukere tradities zijn dan snoep eten.
    Je kinderen zien er supertrots uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad gezellig samen wandelen. Wij kregen vroeger niks, ik ben jaloers, nee hoor. Wij moesten eerst 7 kilometer fietsen voor we aan de tocht konden beginnen en dan daarna nog terug. Niks voetenbadje, meteen op bed, misschien nog wat drinken dat weet ik niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, herkenbaar, dat snoep in de kast dat ligt te 'verpieteren'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een bosje bloemen is wat ik kreeg. Was ik blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bosje bloemen is wat ik kreeg. Was ik blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat hij in ieder geval wel gebruikt wordt, dat voetenbadje!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh die blik van jullie hond, goud waard. En bloemen ipv snoep tsja t is niet wat je zegt als ouder bepaal je dat en vaak vind je t dan inderdaad na een tijd(je) terug en gooi je t weg. Ik gaf mijn dochter altijd een zelf gemaakte medaille (groot) met daaraan 1 stukje snoep en een nep bloem van A.ction. Die deed ze in de vaas op haar kamer met die van de meelopende ouder erbij en zo verzamelde ze een leuk bosje die nu op haar bureau nog steeds staat te "shinen".
    In mijn tijd eind jaren70/begin jaren 80 kregen we een bosje duizendschonen, je wist toen ook niet beter natuurlijk en mijn zusje en ik mochten eens per maand een zakje snoep uitzoeken met zijn tweeën waar we een hele maand mee moesten doen. Daar hadden we ook als je de verjaardagen, pasen, sint en kerst bij optelt meer dan genoeg aan.
    Groetjes petradepooh

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ach die 1 keer in het jaar mogen ze van mij zakken snoep om hun nek,hier gaat het de volgende dagen wel in 1 keer op,verder snoepen ze hier niet veel,tenminste de kleintjes niet,vaak rijstewafels of koekjes als ze uit school komen,wij mogen maandag van start.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk