Er lag nog een oud stokje-5 redenen waarom ik moet glimlachen

Alweer een maand geleden kreeg ik van Sandra (ze heeft een zeer groot gezin en blogt zo heerlijk direct) een leuk stokje door, blog over 5 redenen waarom ik (glim)lachen kan. Ik schaam me wel dat het zo lang moest duren, sorry, sorry, voordat ik wat deed met deze stok, maar werkelijk in de maand december heb ik altijd zo het gevoel dat de tijd onevenredig hard voorbij raast, en ik mij door die hele donkere dagen, gevuld met allerlei festiviteiten, heen worstel, dat ik bijna geen tijd heb om nog iets anders produktiefs erbij te doen, nou dan maar niet, of later :-). Maar nu, is het al heerlijk het verse nieuwe jaar, en heb ik gisterochtend ouderwets lekker lang uitgeslapen (de manlief werkte thuis en bracht de kindjes naar school) en ik kan je bijna niet vertellen hoe blij ik daarvan werd.

Nummer 1: Eens onverwacht en echt lekker uit kunnen slapen/slaap in halen van tekorten van de weken ervoor. * dus ook geen kindjes die in de nacht bij ons in bed komen glippen, en vervolgens alle dekens stelen, of op mijn lekkerste plekje in bed gaan liggen, zodat ik op de rand van het bed lig, met koude billen, omdat de dekens dan net gestolen zijn ook nog.*

Nummer 2: Het feit dat ik bijna overal waar ik kom, het wc-papier moet vervangen, ik tref zo vaak een (bijna) lege rol. Ook op de zaak, of waar dan ook, dat ik me na een fase van behoorlijke irritatie daarover maar erom ben gaan lachen,  dat is beter voor mijn gemoedstoestand (het is of lachen, of gillen) en....zo kan ik dus vaak lachen.

Nummer 3: Een mooi gedekte tafel, hieronder een fotootje, van wat ik bedoel, mijn oudste dochter gaf een oudjaars/kerstvakantiesfeestje en at gezellig met 7 vriendinnen.

Nummer 4: Mooie bloemen kunnen mij echt altijd bekoren. Behalve chrysanten, daar heb ik een beetje een hekel aan, maar ik heb het nu even over lach dingen dus....

Nummer 5: Een strandwandeling, sowieso het strand wel, en wandelen in de natuur. Heerlijke frisse heldere lucht, weidsheid en verre einders.
Nu is het de bedoeling van zo'n Tag dat je dan weer andere bloggers nomineert, maar ondertussen heeft bijna iedereen hem volgens mij al gehad. Omdat ik zo traag was met reageren. 
Maar mocht je er ook zin in hebben HOPLA hier vliegt hij door de lucht, voor wie hem wil.

Reacties

  1. Haha! Wat een mooie worp.. ;o)

    Heerlijk om te zien dat eenvoudige momenten een glimlach tevoorschijn kunnen toveren. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. altijd goed om dat te realiseren waar je over moet glimlachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, die lege wc-rollen, ik vind dat dus écht leuk! :) Het eerste nieuwe velletje mogen lostrekken van die 'lijmrand', zàlig! Raar hé... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi zo! Dat je maar veel mag glimlachen dit jaar (of schatter lachen, slappe lach, giechelen, en nog veeeeeeel mee!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tafel ziet er prachtig gedekt uit. Ik kan me voorstellen dat je daarvan glimlacht!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk