Guilty-Schuldig

Zondagavond (laat) begon ons zwijntje te knorren. En wel speciaal tegen mij. Zij moest de volgende dag voor bio een werkstuk inleveren, en was het kwijt....heel erg kwijt, in de zin van zelfs de opdracht was zij kwijt. Zsjucht bij navraag leek het er eerlijk gezegd wel erg op dat ik die in mijn aanval van opruimeritis heb weggegooid. KLIK voorafgaand verhaal. En nee, ze kon het niet bij klasgenootjes navragen want een ieder had een krantenartikel en daarbij behorende opdracht zelf uit kunnen zoeken, dus was er geen bij wie ze het kon lenen.
Zsjucht...ik bekende schuld.
Maandagmorgen ging zij naar de docent en deed haar verhaal -zij op kamp-moeder ruimt kamer op-werkstuk word weggegooid omdat het eruitzag als oud vuil.
De docent, met al ongeveer 100 jaar ervaring en dus alle smoesjes al gehoord hebbend, wist niet zeker of haar wel kon geloven, en vroeg de klas om hun mening. De klasgenoten leek het zeer wel mogelijk en diversen riepen dat ze ook een enorme troep in hun kamer hadden en wensten dat hun moeder ook eens hun kamer lekker op zou ruimen! ( Natuurlijk had ik ondertussen snel de beste man gemaild en mijn schuld bekend, en gevraagd of hij haar een nieuwe opdracht kon geven).
Weet niet wat de doorslag gaf, maar hij geloofde haar en ze kreeg een nieuwe opdracht.
De moraal van dit verhaal? RUIM NOOIT DE PUBERKAMER OP!

Reacties

  1. Nou dat is dus precies de reden waarom ik het ook nooit doe...
    Onze dochter vond nogal eens iets terug onder het bed en lange tijd was het eerste wat gezegd werd als ze weer eens iets kwijt was: heb je al onder je bed gekeken??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een beetje mazzel blijft die kamer nu wat netter!

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig (en herkenbaar!) stukje!! Hier leert ze vast wel wat van :)
    Hier ook een verschrikkelijk zwijn en een paar kleine zwijntjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Au, piujnlijk zeg!

    Maar moraal van het verhaal, ruim je EIGEN kamer elke dag netjes op. En sla je werkstuk netjes op in de computer.

    Ik zie die buien ook wel hangen hier, over een tijdje...


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja...als ik bij zoonlief een poging doe zegt hij ook altijd dat hij juist NU niets meer vinden kan.....gelukkig ben ik zelf ook een sloddervos en weet wat hij bedoelt....(goede smoes om dus zijn kamer maar niet op te ruimen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg ook altijd de schuld als ze hier iets kwijt zijn. Eigenlijk moeten we ze gewoon in hun rommel laten zitten, onze kids...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha, schitterend!!!
    Ik grijp eigenlijk alleen in als het raar begint te ruiken ;-))
    En dan vind ik een vergeten klokhuis, of beschimmelde mandarijnschillen, een versteende sinaasappel, vuile onderbroeken en sokken ;-))) Aan papieren zou ik niet durven komen.
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk