Mooie dingies

 Ik kan zo mijn aanvallen van consuminderen/zuinigeraan/milieubewustzijn/groenwillendoen hebben, maar soms, soms ook ehm niet dus. ( yeah ik ben niet perfect...) Sinds een jaar heb ik een grote smartfoon, echt een groot model (galaxy note II). Dat wilde ik, omdat ik de lettertjes op de kleinere modellen wel ehm erg klein vond en ook al kan je er op internetten, ook dat vond ik te klein, net niks, ja ik moet het toegeven, met een leesbrillie (zo'n oude mensendingie boehoeeeee... nouja er zijn leuke goedkope hippe overal te koop) maar met een leesbrillie zie ik alles beter, echt....maar die heb ik niet altijd mee/op.
Maar zo'n smartfoon, ik vind het maar dure en kwetsbare dingen, in principe is het de bedoeling dat je ze overal mee naar toe sleept, enzo, daar heb je hem immers voor? Dat lukt me ook niet altijd hoor, ik vergeet hem regelmatig, maar goed, vaak neem ik hem wel mee. Dan vind ik een bepaalde mate van bescherming wel een prettig idee. Dat gorrillaglas(KLIK) zou krasbestendig enzo moeten zijn, toch leert de ervaring mij dat, bv de pubers hier in huis, binnen no time een kras of een bluts( vonkje van het lassen) of zelfs duizend barsten erin hebben. Dussss dan moet er een hoesje om. Nu moest het snel en kon ik niks leuks vinden, hier in de buurt, dus werd het een saai hoesje. En dat vond ik zelf ook erg saai en lelijk. Maar ja het werkte en was op zich prima, dus ik hield me in en kocht niks anders. Toen....tadadadadadada... het hoesje viel uit elkaar, mijn telefoon viel er 2 x achter elkaar uit, op de grond op de enige plek waar we plavuizen hebben, ook nog, gelukkig was hij nog heel. Joehoee, ik kon me uitleven, en was echt van plan nu een echt mooi hoesje te kopen, zoiets waarvan als je het ziet, je iets krijgt van, daar word ik nu echt blij van...jeweetwel dat gevoel.
En dan liefst ook nog een beetje uniek/ handgemaakt, dus ik kwam terecht op etsy.com nou dat is bijna net zo erg als pinterest.com hoor, je bent er zomaar uren zoet. Maar daar zag ik een erge leuke , met oranje vosjes, dus 3 klikken later was hij besteld. Ik blij-in de wolken etc etc..
Toen kreeg ik een mailtje, dattut nog wel 3-6 weken kon duren want hij kwam helemaal vanuit een ander universum ofzo.....
Boehoeeeee...ik viel heel hard met een doffe klap van die roze wolk, midden in de poel des....wanhoops, ik moest echt een hoesje want je zal zien net die paar weken dat ik met een naakte smartfoon rondloop dan raaktie beschadigd. Daarbij moest mijn bakvisje ook een hoesje voor haar "nieuwe"ifoontje die ze van mijn vriendin had overgenomen, dus ik was toch in zo'n winkel. Daar lag  een zebraprintding, naar mij te knipogen, hij was niet duur en dus kocht ik hem. Dat hengseltje eraan vind ik zelf stom, ik zou hem nooit zo dragen of meenemen, dat zwiept zo, dan beuk je hem zeker weten zo stuk.

Toen lag binnen een week mijn vosjeshoes op de deurmat, wauuuuw. Nu heb ik er dus twee.
 
De mooie  nieuwe blijft ietsjes openstaan, zoals je ziet en heeft geen lipje voor extra sluiting, dat vind ik een (klein) nadeel. 
De binnenzijden zijn gelijk gevormd, een soort insteekvakjes voor creditcards ofzo, maar die gebruik ik daar nooit voor. Wat stop ik er eventueel wel in?
Briefjes met adressen van bv andere moeders waar mijn kinderen spelen.
Altijd een paar pleisters.
Soms een klein boodschappenlijstje .

Reacties

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk