Deze week zag ik....Tranen in mijn ogen

De aankomst van de Sint op de basisschool, al die gespannen gezichtjes, de opgewonden kwetterende stemmetjes, die liedjes, ik krijg er altijd een emotioneel moment van, dat ik maar snel weg ga (ben ik de enige?), want voor je het weet biggelen de tranen over mijn wangen en kan ik de rest van de maand bijna niet meer stoppen, pas in het nieuwe jaar droog ik dan weer op ofzo....

Als iedereen in huis wat loopt te niesen en te snotteren en wind zo snijdend koud door je heen waait, zodra je een stap buiten de deur doet. Dan is niks zo efficiƫnt als wat verse uien. Dus ik smij en snij en snij, onderwijl biggelen de tranen langs mijn wangen. (zie je wel alweer).

Dan is het de hoogste tijd voor een slijmoplossende en verwarmende klassieke uiensoep. Van Jamie natuurlijk, klikkerdeklik voor het recept. ( Het is ook nog eens een redelijk goedkoop en gemakkelijk gerecht, alles had ik nog in huis, dus in deze dure maand is dat ook mooi meegenomen).
Die staat nu te pruttelen, in de pan. Oh en dan die geur, die eraf komt van ui en thijm...zalig....her en der beginnen de neuzen te lopen.

Reacties

  1. Mmmmm, dat klinkt goed!
    Snotter ze verder ;-), groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd lekker.. een gepelde en in 4-en gesneden ui bij het bedje neerleggen, dat helpt ook heel goed
    JUUL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de vraag is dan bij welk bedje aangezien sommige kaboutertjes snachts altijd in mijn bedje komen liggen :-)

      Verwijderen
  3. Snif! Ik heb dat ook, bij die sint en die kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stond gisteren met twee moeders op het schoolplein te wachten tot de Sint aldaar aankwam en toen hij met gillende sirenes in de brandweerauto aankwam, voelde ik mijn eigen tranen branden, en haaaaaaaaaa bij die andere twee moeders zag ik het zelfde... dus nee... je bent niet de enige :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uien snijden is altijd wat minder, maar de geur die ervan afkomt als het eenmaal in de pan ligt, heerlijk.

    Ik kan mij wel voorstellen dat je even een emotioneel moment kreeg. Ik heb het wel niet bij kinderen op de basisschool, ik kom daar nooit maar wel met andere dingen waar veel mensen zijn en erg blij.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat klinkt heel goed, en ik had er deze week ook best een beetje last van …;-) Fijn weekend voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk