Superfood uit eigen tuin

Superfruit hoeft altijd van ver te komen. De zwarte bes bijvoorbeeld is volgens sommige experts gezonder als de dure en populaire hippe goji-bessen. KLIK bron.
Oh en het is een hele gemakkelijke plant, doet t goed, in Nederlands klimaat, makkelijk te stekken, snoei een paar takjes, zet ze in water tot ze geworteld zijn, dan in de grond zetten. (of in een pot, dan heb je een leuk weggevertje)
De bessen werden geplukt op de heetste dag, 150 gram ongeveer.
Wat middelbare appeltjes, zeg maar licht gerimpeld ;-) geschild en in grove stukjes, het sap en de rasp van de schil, van een biologisch limoentje. Dat roer je door een gewoon cake-beslag.
Bak als gewoonlijk in ongeveer 1,5 uur de cake gaar op 150 graden.
Probeer te laten afkoelen voor je het gaat eten.
Dat is voor sommigen best moeilijk, in dat geval mag je met je mond open gaan staan. Maar ja, het zijn wel ook mooi erge gezonde en lekkere zelfgeplukte  bessen.

Reacties

  1. Hihi als een vogeltje wachtend met het mondje open.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me een lekker recept, moet ik ons proberen.
    Wat een lief snoetje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fantastisch om in eigen tuin bessen te kunnen plukken. Makkelijk te groeien zeg je? Ik moet dit ook proberen. Lekker gebak heb je ermee gemaakt! En schattig die laatste foto.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker zeg! Ik heb ook zwarte bessen, maar het is echt een handje vol. Misschien maak ik er toch maar een smoothy van in plaats van ze aan de vogels tee doneren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OF door een lekkere cake?? Je hebt maar weinig nodig om een leuk effect en smaak te krijgen hoor.

      Verwijderen
  5. Wat leuk! Ik zal 's kijken of ik ergens een stekkie kan bietsen op het volkstuincomplex!
    Dank voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er lekker uit, en leuk als die lekkere bessen uit eigen tuin komen. Succes verder met alles op je blog. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk