Rijker dan ik zelf wist

 Toen mijn grote reuze kind van 18 jaar, ooit, lang, lang, lang geleden ook een kleine jongen was.... Kreeg hij eens een draadbestuurbare graafmachine, zo'n gave knalgele, net-echte, en hij was er echt gek van , vaak stond er een bak met droge bonen/rijst en macaronies in de huiskamer, ter verhoging van zijn speel plezier, en hij was er druk mee, en altijd zuinig op. De wat jongere kinderen van een van mijn vriendinnen speelden als ze op bezoek kwamen er ook graag mee, en ook mijn oudste dochter (4 jaar jonger dan haar broer) speelde er mee. Toen mijn jongste zoon oud genoeg geacht werd, kreeg hij hem, van oudste zoon, want de graafmachine was jarenlang op zolder achter het schot, te midden der andere rommel familie schatten bewaard gebleven.
Maar opeens... deed hij het niet meer, gewoon echt kapot. Dan kun je er niks meer mee he?
Nou, mis hoor je kun het nog altijd fijn uitmekaar halen. Klikkerderklik daar staat een filmpje voor wie dat zeer favoriete onderdeel van spelen nog niet kent ;-)
Samen druk.
Hierna volgde nog wel een heerlijk onderdeel, het weggooien van de resten.

Reacties

  1. Dat heb je als je in 2 fases kindertjes maakt en wie wat bewaart die heeft wat
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje creativiteit kom je een eind! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jammer hoor dat die kapot is,zo gaat het hier ook altijd eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi samen prutsen...euh...maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen mijn zoon klein was kon je hem geen groter plezier doen dan hem een apparaat te geven wat hij uit elkaar kon halen. Vond hij veel leuker dan zijn speelgoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar heb je tenminste echt alle plezier uitgehaald wat er in zat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik had vroeger een achter neefje wat een flink aantal jaren jonger was dan mijn broer, mijn moeder had alle autootjes van mijn broer bewaard voor als er kinderen kwamen spelen,wat met een grote familie regelmatig gebeurde, het neefje vroeg altijd als eerste als hij binnenkwam waar de autootjes waren, zijn vader zei op een keer , snap niet wat je zo leuk vind aan die oude autootjes je hebt thuis veel mooiere autootjes, ze waren tenslotte al 2e hands als mijn broer ze kreeg, waarop mijn achter neefje zei ,deze mag ik gewoon slopen , thuis werd er namelijk herhaaldelijk tijdens het spelen geroepen, pas op dat je ze niet stuk maakt, weet je wel hoe duur ze zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk