Deze week zag ik...

160 uren werk, 8 weken lang, dat is dus 160 uur pizza's bezorgen op de scooter (denk daar die koude en gladde afgelopen weken maar dubbel bij :-) ), omgezet worden in goederen.
En ik zag meer natuurlijk, ik zag daarachter de dingen die men leert, als je zelf spaart en wacht tot je voldoende geld hebt, de keuze veranderen en nog eens en de gedrevenheid, iedere eurootje werd opzij gelegd, in de spaarpot. Ik zag zijn levenswijze veranderen, ipv zomaar snackjes halen, stond hij iedere dag zijn brood te smeren. Soms was ik zelfs een beetje verbaasd, hij kan het dus allemaal gewoon wel.
Maar ja dan  is daarna het magische moment, zelf online bestellen en 160 uur werk ehhh geld overmaken....en de volgende dag al thuisgebracht.....de EIGEN laptop.

Reacties

  1. HĂ©. Wat super seg. Deze zou van mij dan nog eens extra beloond worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier net zo. In tegenstelling tot z'n vrienden blijft hij op vrijdagavond niet tot 3 uur weg om de volgende ochtend lekker uit te slapen, maar komt hij om half 1 thuis en gaat de volgende morgen om 7 uur naar z'n werk.
    En hij haalt nu samen met papa z'n eerste auto! Zelf bij elkaar gespaard!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie beloning voor hard werken! Ze kunnen dus leten, konderen. Goed om te wetn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super, wat goed zeg. En wat zal hij trots zijn. En jullie met hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets geeft zo'n boost aan je zelfvertrouwen! Daar kunnen geen 100 complimentjes tegenop... Bovendien is het (letterlijk!) goud waard om de waarde van geld te leren kennen en daar bij stil te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gedaan van hem!!! Moet je eens kijken hoe zuinig hij erop zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf toch!!? Ze leren het wel.... ;-) Hihihi

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk