...moeders

Mijn puberzoon eet zo nu en dan graag bij zijn vrienden, zodat hij daarna samen met hen 's avonds nog het een en ander kan ondernemen. Dat vind ik heus goed en ook reuze gezellig enzo.Wel heb ik graag dat hij op de gewone doorde weekse dagen op een normale tijd thuis komt, niet middernachtelijke uren bv, want de volgende dag moet een ieder (ook den puber) hier vaak toch weer vroeg op.
En daar waar hij dus gezellig een hapje mee-at en er bij vriend aantafel over thuiskomtijd gesproken werd , diens vader sprak en zei je moet om half tien thuis komen, tegen zijn eigen zoon, waarop die spottend lachte en zei net als puberzoon zeker?
Waarna het gesprek verder ging en puberzoon uitlegde, over het wat en waarom van mijn wens.Waarna de vader verrast en zeer goedkeurende geluiden liet horen en hardop sprak dat hij vond dat zijn zoon dat ook zou moeten/kunnen doen.
Waarop de moeder aldaar, aan tafel spottend hoonlachte en uitgilde, hoe oud zijn de jongens 13?????
kom op als je 17 ben maak je dat toch lekker zelf  uit ....

Reacties

  1. Gelukkig voor moeder en vriend van je oudste dat ze via je oudste een beeld krijgen van hoe het ook kan. En er misschien nog iets van leren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pardon?? zei die moeder dat??

    Ik vind door de weeks half tien thuiskomen een prima tijd. Want ze liggen er echt niet om vijf over half tien in... De volgende dag gaat het wekkertje weer vroeg... en is er geen kans op een bokkenpruik :-)... dus... half tien is een mooie tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prettig als je gezag zo ondermijnd wordt...raar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder irritant zeg, dat op dat moment zo te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn mond valt open van zo een moeder! Niet te geloven! Aparte mensen heb je toch!

    Ik hoop dat jouw zoon voor jouw reden vatbaar blijft en de redelijkheid ervan blijft zien en niet teveel met die 'enge' moeder in aanraking komt!
    Sterkte. En ik vind half tien een prima tijd voor pubers, ook als ze al (!!) 17 zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat je niet gek maken Sillie! Poot stijf. (Hier het zelfde het lijkt wel of wij het enige gezin zijn met dit soort regels, jammer dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woooh... Wat een reactie van die moeder zeg. Zolang ze bij jou in huis wonen (en jij verantwoordelijk bent ivm nog niet meerderjarig zijn), vind ik dat jij degene bent die de regels bepaalt en niet andersom. Maar ja... Wie ben ik. ;-)

    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de vader van vriend van puberzoon reageerde... En wat puberzoon ervan vindt dat hij het niet zelf mag bepalen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een aparte reactie van die moeder. Tja, geen wonder dat het af en toe zo mis gaat. Als we weer 'ns gewoon begonnen met opvoeden.
    Hier moet oudste om 9.00 uur naar bed en zij vindt dat rijkelijk vroeg. Ik vind dat een prima tijd voor een prépuber.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. laat me raden, die heeft zeker haar diploma niet gehaald van de moeder school ?
    drop-out !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Andere tijden,anderee gewoontes. Oma spreekt, hmm hmm; toen wij verkering kregeen moesten wij onze vriendjes om tien uur de deur "uitschoppen". De stelling van onze ouders; bij zieken kun je nog lang genoeg zitten. Onze kinderen hadden ook een vrij vroeg ritme, behalvee als er een feest was in het weekend. Zelfs op volwassen leeftijd werd het zelden later dan middernacht. En laat je geen schuldgevoel aanpraten; ook pubers houden van regels! Dan weet je waar je je aan houden moet.
    Heb het goed.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou jaaaaa! die spoort niet, en ze heeft duidelijk de broek an in huis....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zeker rare reactie.. dan mag zij t bij haar thuis wel anders willen maar zou toch fijn zij als ze respect had voor julllie manier

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk