into the wild

Gisteravond zaten het manliefje en ik eens ouderwets met zn tweetjes op de bank een film te kijken.Zonder puberige pubers( een was naar schoolfeest, de ander MOEST beslist een spel op ps3 uitspelen). Zelfs de mini's bleven lekker slapend in hun bedjes liggen.We keken elkaar eens onwennig aan, want dit was beslist een eeuw geleden. Niet zo fris en fruitig als zeg 3 jaar geleden, maar toch vonden we de moed en puf om op de late avond iets te doen voor onszelf zeg maar.En niet zoals altijd de huishoudelijke klussen weg te werken die er hier altijd  lijken te zijn.
Dus konden wij weer eens ongestoord ons eigen ding doen, een filmpje dus.En het was LEUK!!!
Into the wild, een film gebaseerd op een waargebeurd verhaal, dat kan beide kanten op, t kan heel zoet vervelend zijn, maar ook heel mooi.Nou en dat was het, ik vond het een aangrijpend verhaal, van een jongeman die worstelt met eigenlijk alles in de werled waarin hij leeft en dan weg gaat, hij gaat zwerven, op zoek naar de (leef) wereld zoals hij denkt dat die zou moeten zijn,hij ontmoet onderweg allerlei mensen , maar blijft op weg naar zijn doel,steeds verder , naar Alaska wil hij uiteindelijk,weg van  materiaalsime, geld, carriere, id, etc etc echt helemaal  into the wild dus.
Zonder het plot te willen verklappen wil ik toch nog even vertellen dat de natuur alleen al prachtig is om naar te kijken, een echte aanrader!

Reacties

  1. Hahaha, dit logje had ik zelf kunnen schrijven! Beide jongens hebben een keer per maand een clubavond van de kerk, de enige avond waarop we met z´n tweetjes zijn. Terwijl lief de jongens naar club bracht, had ik de kaarsen aangedaan een de DVD-speler stond startklaar ... anders konden we de film niet afkijken voordat de jongens weer opgehaald moesten worden! Tja, daar zit je dan saampjes. Toch wel heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohw lekker zo'n avondje samen! Heb je gewoon af en toe eens nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik heb deze dvd ook gezien en het is één van de weinige films die ik daarna nog twee keer heb gezien, hij is indrukwekkend mooi (maar dat zal je van mij vast niet verbazen deze reactie)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk zo'n tip die gaan we onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn zo'n avondje en je weekend wordt vast nog wat leuker :-)

    Groetjes,
    Colinda

    (check mijn blogje)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is het iets voor een (bijna) 9-jarige?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ de repel: het lijkt mij niet ehct iets voor een bijna 9 jarige hoor.Het is ook nogal een lange film.Meer dan 2 uur en de thema;s zijn best ingewikkeld( als ik er meer over zeg verraad ik het plot) maar in mijn optiek zou ik zeggen nee tegen jonge kinderen .
    Helaas nog even wachten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi zo - en dan bedoel ik niet (alleen) de film ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik geloof dat Into the Wild de mooiste film is die ik in de afgelopen tien jaar heb gezien.

    En wat heerlijk, zo'n avondje met z'n tweetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig film was dat. Heeft nog lang door mijn hoofd gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De film heb ik inmiddels gezien en in dit geval vond ik de film mooier dan het boek. Over dat boek schreef ik ooit dit logje: http://toaske.web-log.nl/toaske/2008/07/into-the-wild.html. De filmmuziek is geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig zo samen op de bank. Films kijk ik zelden. Manlief kijkt wel en ik luister mee op de achtergrond. Mijn handen zijn liever bezig.
    Af en toe zegt lief dit is ook wel een film die jij mooi vindt en dan ga ik meestal wel kijken en vind het dan ook echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk