mijn kleinste nachtvlindertje en heerlijke hulp in de huishouding

Of ook wel het spookje, wat des nachts komt zij graag spoken en dan t liefst tussen ons in komt liggen.Waarbij ze voor dat ze in slaap valt snel een par keer met haar spitsscherpe prikvingertjes in onze ogen of precies in je neusgaatje prikt, zodat je AAAAAAAAAAAAAAAAAAu meteen klaar wakker bent, terwijl de tranen uit je ogen springen.
Zij oogt en is altijd fris en fruitig....
Zij haalt inderdaad zoals menigeen al denkt, haar slaap wel in overdag.Doet nog een ochtenddutje( meestal kort) maar die overslaan of haar beneden houden heeft geen zin dan gaat ze gewoon in de huiskamer op de grond liggen en valt daar dan ook nog lekker in slaap.En ook doet zij nog een middgdutje,(net als haar peuterbroer) wat langer en dat vind ik zelf ook wel fijn hoor want wij eten rond 1815 uur en anders halen de mini's dat niet.
Maar goed, de combi met mijn eigen nachtdiensten, maakte mij werkelijk zeer, zeer moe, en had ik zelfs de kracht/lust niet om een blogje te schrijven de afgelopen dagen( vergeeft u mij) en deed ik ook slechts het hoognodige in huis ook.Eerlijk gezegd hielpen oudsten kinderen ons gisteravond enorm op weg,terwijl manlief de mini's in de tobbe stopte en ze boensde tot ze weer glommen .De huiskamer was opgeruimd, de vloer was weer zichtbaar en er was stofgezogen, hond was uitgelaten. Wij hoefden alleen nog even snel de dweil erover te halen en t zag  weer spic en span.Daar kreeg ik weer helemaal energie van en naaide het eerste van de kussenhoesjes voor bakvisjes nieuwe bed.( gekregen van collega , zomaar voor niks dat leuke roomwitte ikea spijlen bed(bank) waar de spijlen om leuke kussentjes schreeuwen zodat het ook als hangbank dienst
kan doen )
Nu ben ik dan eindelijk een lekkere lange tijd vrij waarin ik aantal kleine projecten van mezelf wil afmaken.
-die kussenhoesjes verder naaien
-de tafeltent voor de mini's
-oude vriendin in Almere eens opzoeken
-naar ikea
-5 boeken uitlezen
-naar de film met bakvisje
-een avondje kolonisten van catan
-de hond naar de kapper brengen
-de schuur eens uitmesten
-

maar wees niet bang, ik laat me niet gek maken, ik zie wel wat ervan komt en voor alles geld namelijk, het eet geen brood en kan  dus ook rustig blijven liggen tot een volgende keer ;-)

Reacties

  1. He grappig Ikea staat ook op mijn lijstje ;-) Zullen we samen gaan?? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een to-do-list!! Ik zeg: gezellig naar I.KEA gaan met Huize Steen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vandaag niet afkomt is morgen aan de beurt. Ja wat kunnen je kinderen je uit de slaap houden zeg. Kleine rakkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon even de dingen doen die energie geven, dus inderdaad lekker naar I.kea, want die schuur loopt niet weg.

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een druk leven, zoveel kinderen in verschillende fases, nachtdiensten.. dat breekt je wel eens op. Maar jij kan wel wat hebben volgens mij. Geniet van je vrije tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles op zijn tijd!!!! En wat vandaag niet af komt dan morgen maar. Veel plezier bij Ikea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk, zulke huishoudelijke hulp! Oh en Ikea, ben ik ook veul te lang niet geweest ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sjonge, dat breekt je wel op denk ik. Gelukkig heb je nu even vrij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, heb je drie maanden vrij of zo? Wat een waslijst ;-) Maar wel allemaal erg leuke dingen: veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou die vijf boeken als eerste doen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja, ik ga ook voor de boeken eerst, maar IKea vind ik ook een uitje en leuk dus.
    Ook onze zoon (nu 25) kwam 's nachts bij ons in bed. Door vermoeidheid merkten we het niet eens meer, tot het op een dag /nacht ineens over was....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oie dat is niet fijn zo'n vinger in je oog of neus.hier een mannetje dat als baby t liefst zijn nageltjes tussen jouw vinger en nagels zette..ook geen fijn gevoel.. \he dat bed hebben we ook gehad... het stond jawel lekker in de huiskamer als banktoen ik zwanger was van Kjell..heerlijk.. ik heb er veel op gelegen die maanden...ziek ziek ziek.. dat wel....was geen fijne tijd maar de bank lag prima....heb hem weggegeven....een gewon bank hier in huiskamer staat toch beter

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk