Donker,koud en guur

De kindjes te bed en in slaap, ja alle kindjes zelfs de reuzen slapen al, manlief rijd in zijn blauwe suziki als een bliksemschicht door weer en wind , door regenbui en hagelstriemen, bij nacht en ontij ....terug naar huis, want hij was een avondje uit met zijn broer.( t is dat of hij was naar zn minares)
Ik zit met een lekkere borrel naast me en lees wat blogsjes her en der, hap snap , muziekjes aan ( bon iver, een echte aanrader voor wie het weten wil ) en geniet van de warmte om me heen en de geuren in mijn huis, in de oven staat een kabouterbrood te bakken.Ik lees onder tussen ook een stuk en mn nieuwe boek doe even lekker niks.De warmte van het borreltje trekt door me  heen , na zwangerschap(pen) en borstvoeding "mag"  ik er weer eentje drinken, en ik ben echt niks ( meer) gewend... hij stijgt direct naar mn hoofd en ik word een beetje duizelig ....( snel een kopje rooibos thee erbij)
Buiten donker en koud, binnen heerlijk behaaglijk warm.Er komen allerlei dingen bij me opborrelen en ik begin vast aan de sint gedichten.Ook al heb ik grote kinderen die echt niet meer geloven en kleintjes die nog niet geloven, ik vind het toch altijd leuk die geheimzinnigheid en de sport om voor een ieder een leuke kleinigheid te zoeken, waar ze echt blij mee zullen zijn.(  en ik hoop/reken natuurlijk dan op uuuuren speelplezier,zorgvuldig heb ik het daarop uitgezocht;-),  zodat ik even mn handen vrij heb ;-) )
Het brood is klaar, het brood ziet er prachtig uit en staat te dampen op het aanrecht, ik kan naar bed,een rondje langs alle slapende kindjes(  Blijf ik fijn vinden die slapende lijfjes en LIJVEN , dan voel ik heel stil en rustig hoeveel ik van ze hou) dan het kleine beepje haar laatste voeding geven voor de nacht en dan lekker mn warme bedje in,gaan we samen liggen wachten tot mn manliefje weer thuiskomt waaien.

Reacties

  1. Mooi liefdevol stukje! Fijn om te lezen.
    Wat is een kabouterbrood trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke avond. Lekker knus. Ik kan ook genieten van een gebakken brood. Die geur maakt mij al helemaal blij.
    En als manlief nog niet thuis is geniet ik ook van het eens alleen zijn.

    En het weer doet echt gek hé. Zoveel wind dat er is. Bij ons waait die echt door het huis, door de schouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ roelen : kabouterbrood is uit het boek van rien poortvliet gemaakt brood.Een soort van grofvolkoren gemaakt in tulbandvorm en dan ehm beplakt met havervlokken en pompoen en zonnebloempitten.
    @sandra: ik vind bakken en trouwens koken zowiezo iets therapeutisch en comfortdinges hebben hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk joh, maar ik eh krijg er een beetje heimwee van.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi geschreven! Ik geniet ook van die geur van een zelfgebakken brood

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waar blijft mijn brood???? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, dat brood ziet er lekker uit zeg. Ik kan me je behaaglijke gevoel helemaal voorstellen. Lekker beetje aanteutelen, comfortabel, lekker warm, drankje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mede dankzij jou heb ik ook weer de geneugten van het broodbakken herontdekt :-) al is het vandaag naar vers muffins dat mijn huisje ruikt.
    Dat kabouterbrood ga ik zeker (als ik eens een tulbandvorm te pakken krijg) eens uitproberen.

    En dat langs slapende lijfjes gaan.... dat is zoooo waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zit bij guur,koud en vies weer altijd met een kop thee naar buiten te staren...als het stil is tenminste. Dan kan ik al met plezier kijken naar hoe hard het regent,waait en hoe mensen op de fiets terug worden geblazen. Toch is binnen zitten dan heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk