ziek en/of zwakjes?

Gister was mijn elfje heel niet lekker en lag lekker een dagje te snotteren, hoesten en proesten op de bank, onder een dekentje in een badstoffen pyamaatje, met een paardefilmpje op tv, kopjes hete thee met honing in kleine voorzichtige nipjes tot zich nemend.Een klein beschuitje werd met muizehapjes half opgeknabbeld. Ze zag wit als krijt met de bekende blauw/paarse walletjes onder haar anders zo prachtige maar nu half geloken waterige snotoogjes.
Gelukkig knapte zij later op de dag na wat dutjes en dankzij goede verzorging van peuterbroer al wel wat op.
Gister bromde de puber ook al dat hij ook keelplijn had en jah... ook snot.Nou ziet hij er altijd uit als hollands welvaren, een echte knappe sterke gezonde jongen/puber.Zo ook vandaag, maar hij kwam beneden vanmorgen min of meer vastbesloten om vandaag ook ziek te zijn/thuis te blijven.Dus met een kopje thee en een paracetamol weer het bed ingerold.
Tussen de middag kwam hij naar beneden, at 5 boterhammen en dronk 4 koppen thee met honing, snoot een heel pakje zakdoekjes vol en wou toen ehm iets leuks gaan doen geloof ik.Nee riep ik bezorgd als ik ben.Eerst een antiegriepdrankje GNAGNAGNA ( dacht ik) zo'n smerig citroen en paracetamoldrankje dat je in heet water opgelost opmoet drinken je word al misselijk bij de lucht.
Het leek hem wel intressant( het puberbrein was vergeten hoe het smaakte) en stemde monter in .OEEEE AAAHHH das smerig.
Ja mijn zoon dat moet je 3 keer daags drinken als je ziek bent.
Het is prima spul zo'n drankje , want...
Ik denk wel dat hij morgen weer beter is :-)

Reacties

  1. Nou beterschap maar met het spul ;-) En dat de drankjes maar flink mogen werken hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is er ook al een begonnen. En goh ik zie ze zo vaak, op school, dinsdag zijn ze ziek en woensdag zijn ze weer helemaal fit op school. Vraag me dan toch af wat ze thuis doen (uitslapen?). haha nou beterschap daar! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach....hier hebben we soms ook een "schoolziek" dagje....eigenlijk kunnen ze best naar school....maar soms...hou ik ze een lekker dagje bij me....even lekkere verwen-aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk