het einde van de boekenwurm?



Lezen, stapels boeken lezen, ik ben er verzot op.En ik ben op mijn verjarie verblijd met een e book reader zoals het heet.Menig mens in mijn directe omgeving riep meteen :HE een watte??

Wat wel weer duidelijk maakt dat het nog niet heel erg ingeburgerd is in Nederland.Wat wellicht ook te maken heeft met de prijs, want goedkoop zijn deze in mijn ogen redelijk eenvoudige electronische apparaten dus niet, men zou denken dat ze voor een deel van goud zijn of dan tenminste leuk en kek hip met een soort van diamantjes zijn belegd,in leuke kleuren en designs met hippielook lerenhouder of voormij part van kitsch kitschenplastic, hmmm nee het heeft een ietwat saaie doch nette en gedegen uitstraling als van een gereformeerde dominee, zakelijk en heel correct, vreemd want als je bv de ladyfoons bekijkt zien die er al zoveel leuker uit , dus ik heb wel verwachtingen voor de toekomst.Ik zie voor mij: kekke leuke hoesjes in diverse kleuren en uitvoeringen en van diverse materialen.( en ja ik heb de ebook mensjes al een mail erover gestuurd) Ik denk dat mijn ideeen in de toekomst enorm veel geld op gaan leveren ;-)
maar goed.humhum.
Een e book reader dus. Vrij gemakkelijk download je binnen enkele seconden een heel boek die je dan direct of via pc/laptop op je reader zet.Erg gebruiksvriendelijk, ik kon het binnen enkele minuten zonder handleiding( das voor mij altijd een goede graadmeter van hoe gebruiksvriendelijk iets is, want ik haat handleidingen lezen) redelijk voor elkaar krijgen.
Meteen een boekje gedownload via bol.com. makkelijk en snel.
Wat ik wel gek/ een nadeel vind is dat ik las dat je je ebook maar 4 keer ergens anders op kunt zetten, terwijl ik een boek zo vaak uit kan lenen als ik wil.Ik snap wel waarom... maar toch gek.
Ook heb ik de minister gemaild om te vragen of het niet vreselijk handig is ipv een boekenpakket van 30-40 kilo op je rug en fiets te moeten meesjouwen.
Oh en ik ben er echt heel erg blij mee :-)
Voor mij geen wanordelijke stapels boeken die altijd te hoog zijn en dreigen om te vallen,geen gezeul met een dik boek in mn tas ,ik stap dapper het nieuwe tijdperk in.

Reacties

  1. Hmm, nou ik ben benieuwd. Hij ziet er id geinig uit maar ik ben toch meer van het boekensnuiven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag het deze week op tv....had er nog nooit van gehoord. Ik geloof dat ik toch meer ben van bladzijden omslaan, hoekjes omvouwen-van-waar-je-bent-gebleven.....en idd het boekensnuiven.

    Maar lijkt me wel verrèkt handig ipv naar de bieb en met pijnlijke schouders een volle tas zware pillen je geleende boeken weer naar huis te zeulen....
    Ik geloof er wel in voor de toekomst....ook voor de scholieren en studenten....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk