Soms

Soms word ik weleens zomaar overvallen door diepgaande diepzinnige gedachten. Griezelig he?Over ECHT belangrijke dingen van het leven.Vaak gebeurt dat op zondag ( in de kerk, alwaar mijn gedachten graag afdwalen, soms naar aanleiding van iets wat er gezegd word, soms ook gewoon vanzelf, vaak wel eigenlijk nu ik erover nadenk)
Maar kijk nu ben ik dan 42( sinds een dag :-) ),waarvan al bijna 15 jaar bezig met opvoeden, en wat weet ik er eigenlijk helemaal van?Als ik eerlijk ben lijkt het vaak hoe langer ik er mee bezig ben hoe minder ik weet.
Ook zijn de tijden verwarrend, was bij oudste zoon heel gewoon vroeg met een fruithapje te beginnen, nu is dat weer NOT DONE.( het staat in ieder geval niet op de lijst van het CB) Toch is oudste zoon werkelijk goed gelukt,nooit allergie,mooie grote rechte botten sieren zijn lichaam,etc etc ,echt alles zit erop en aan.
Maar dat zijn nog maar de praktische zaken zeg maar.Redelijk makkelijk want tegenwoordig is alles evidenced based enzo.dan denk ik weer , want ik blijf altijd maar door denken dat betekent dus dat het voor het merendeel wel goed beter is dit en me dattum, maar voor mijn unieke gevallen.... naa nee ik weet het niet, maar ik denk dat het daar dan net weer niet voor geldt en dan zou ik het dus verkeerd doen aaaaaaaaaaaargh.


Nu lees ik graag en snel en veel, ook op internet zo ook http://www.henk50.web-log.nl/ vooral die onder opvoeding of psychologie staan zijn echte aanraders.Daar staat ook iets van dat wie een perfecte ouder wil/denkt te zijn een ondraaglijk grote last op haar/zijn kinderen legt... nou dat wil ik mn kinderen toch niet aandoen?
Dus ik modder gewoon maar lekker aan soms blik op nul, verstand op oneindig en dan maar kijken wat er aan wijsheden op komt borrelen aan geniale ideen om pubers,elfjes,peuters en babys ehm op te laten groeien .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk