maandagmorgen


Zo een echt ouderwets maandagmorgen gevoel trof mij vanmorgen.Niet zozeer omdat mijn peuterzoon om 5 uur al wakker werd en begon te kwetteren, nee het was ook niet omdat het brood vanmorgen op was, nee manlief wou naar t werk gaan maar kwam binnen enkele minuten met een nogal verhit hoofd weer binnen, zijn auto startte niet.
Nu had hij jaren lang een oude ford fiesta uit '90( met ontelbare km op de teller)en sinds kort een nieuwe(re) susuki alto uit 2001(met weinig op de teller), gekocht met de slooppremie enzo.
Oh wat ziet die susuki er mooi uit, geen kleine deukjes,geen pukkelige roest plekjes her en der,strak in de lak,werkelijk een hebbedingetje......geen suzuki, meer een snoezoekie,echt een snoesje dus.
Maar zo mooi als zij van buiten is... en ondanks haar nieuwe APK,zij heeft vele kwalen, zo bleek een vreemd tikkerig geluid een van de symptomen van een voorwiel die bijna doorgerot was aan de as, en er bijna afviel, en haar wat trage start smorgens, is nu het herfstig en wat vochtig is omgeslagen in een trage rasperige hoest, en vandaag sloeg zij niet aan.Zij blijft vandaag in bed en de autodokter komt zo.

AAAAAAAAARGH

Reacties

  1. ja en toen de garage kwam startte de auto meteen in een keer ...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mis mijn fordje...wat kon je op hem bouwen. Nooit problemen. Ja, de uitlaat hing eraf...maar dat gebeurt bij elke auto wel eens een keer. Nieuwe eronder en voila...is ie misschien ook nog 's stiller. Maar hij is nu dood. Vermoord. Door mezelf ook nog. En nu een Suzuki waar ik nog wekelijks ruzie mee heb. Hopelijk kan de garage de Suzuki overhalen om wat meer naar mij te luisteren. Dat ie doet wat ik wil als ik het vraag. Dat als ik mijn sleuteltje diep in z'n gaatje steek hij gromt van genot in plaats van dat hij al hoestend en kuchend zegt: "Zoek het maar uit, vandaag heb ik hoofdpijn."

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen zeg. Het altootje ziet er zo leuk uit!
    Jammer dat je zoiets van tevoren niet weet.
    En ik lees dat hij het later gewoon deed.
    Toch teveel vocht bij de bougie's of zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @adolf het was de accu, nu wel weer helemaal oke,maar het blijft jammer als je de auto nog niet zo lang hebt dat je er steeds mee naar de garage moet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk