info avond nr 1?

Het schooljaar is nog maar enkele weken jong en nu al werd er een info-avond belegd.Hm zo aan het begin van het schooljaar al, dat moet dan wel heel belangrijk zijn dacht ik meteen( want ik wou dit jaar positief beginnen kwa schooldingen zeg maar)
Ik kreeg een A-4 met uitleg waar het over zou gaan
-algemene school zaken, maar ook groepsspecifieke zaken,schoolregels( altijd handig daar nu over te hebben met dochter in groep 8) onderwijsinhoudelijke zaken GIP model( weet nu nog niet wat dat is) etc etc
onderaan dit vel zat een afknip gedeelte wat men in moet leveren als je NIET kwam.

Ik zat er met 4 andere moeders... ( nu is onze school wel klein ,<100 , maar dit was wel heel weinig) Ik hoorde een hoop blabla van de onderwijzer, niets nieuws eigenlijk, ik was wel wat geschrokken over de weinige aanwezige ouders, is dat door een gebrek aan belangstelling? gebrek aan iq? of ben ik met die 4 andere moeders de enige die het wel wat scheelt?
Ik denk zelf dat ik er vooral heenga om indrukken op te doen van hoe het op school eraan toe gaat, wat lerenze en waarom en dan ehm ook nog op welke wijze....
Ook ga ik erheen omdat ik altijd graag meepraat over deze onderwerpen en ik vind het buiten dat eigenlijk ook een soort van verplichting ( kinderen kunnen toch ook niet zomaar thuis blijven van school?). Soms hoor je eens echt wat nieuws, zo heeft de school besloten de vrijdag voortaan fruitige vrijdag te maken, wat inhoud dat de kids dan dus geen snoep/koek maar fruit/groente meenemen voor in de pauze.
Omdat ik niet meteen alle nieuwe initiatief dood wil knuppelen, maar ik het wel nogal betuttelend en negatief vond( kan ik als ouder niet gewoon zelf beslissen wat ik mijn eigen kind meegeef om op te smikkelen??) hield ik eerst eens een tijdje mijn mond.(heel moeilijk voor mij, maar het lukte) maar het zaadje van de fruitige vrijdag had toen ondertussen wortel geschoten in mijn gedachtengoed en mede dank zij de blazende tegenstanders vond ik het idee steeds beter en beter.( werkelijk enorm stomme argumenten heb ik gehoord tegen fruitige vrijdag, zo riep er een dat fruit te duur?? zou zijn? die koekjes zijn toch ook niet gratis? en je hoeft je kind toch geen hele fruitmand mee te geven gewoon een stuks fruit.....)
Maar goed met de achterliggende gedachte is in principe natuurlijk niks mis, namelijk je kind zo gezond mogelijk opvoeden en daar hoort gezond voedsel oa natuurlijk wle gewoon bij.Wat school wel een heel klein beetje vergeet is het feit dat de tussendoortjes ook vaak een extra goedmakertje zijn van de ( werkende? gescheiden ? vul zelf maar in moeders?) moeders en/of omdat het zo lekker makkelijk meegeven is, de ingepakte koek rot immers niet, is nooit melig en barst niet van de irritante pitjes.het zit vaak per portie ingepakt dus ook mooi makkelijk.
Maar eigenlijk ben je dus juist een goede( betere?) moeder als je fruit meegeeft( oke je kind is het daar vast niet mee eens hihi)
Tjaaa sjeeempie wat een ingewikkelde materie is het ook, zoiets ogenschijnlijk simpels als het tussendoortje op school.Waarom schaffen ze het niet gewoon af en drinken de kinderen alleen iets?( een biologisch kopje thee met kruidenhoning)

Reacties

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk