schematisch huishouden?

Nou ben ik zoals mijn profiel ook al vermeld eigenlijk behoorlijk chaotisch, vooral in mn huishouden. Dat heeft mede te maken met mijn wisselend onregelmatig rooster van werken met wisselende diensten.Maar ook wel met mijn eigen instelling, zo vind ik bv dat ik na een aantal dagen gewerkt te hebben me niet meteen 100% op het huishouden en het verkrijgen van een spic en span paleisje hoef te storten, maar juist rustig de boel de boel kan laten om eerst eens even een heerlijk dagje van de kinderen en hun dingetjes te genieten, gewone simpele dingetjes hoor samen in de tuin spelen lekker wandelen met de hond en kwekken over van alles van school en vriendinnen etc etc.Want zo denk ik die bende in huis ligt er morgen of vanavond ook nog wel en dan kan ik altijd nog.... en vaak wil de liefste man van de wereld mij dan ook nog wel helpen :-)
Maar buiten dit al heb ik een soort van aangeboren afkeer van die lijstjes van maandag wasdag dinsdag keuken soppen etc etc alhoewel ik best het nuttige nut ervan in kan zien, absoluut!!!
Het past echter gewoon niet bij mij denk ik.Ik krijg het er benauwd van kan bijna geen adem meer halen word er chaggerijnig van en voel me ehm ja gekortwiekt in mn creativiteit.... stel je voor dat ik net op maandagwasdag enorme kriebels voelde voor de tuin? of nog gekker de kasten opruimen?Dan zou ik tegen mijn natuur in moeten gaan en komt er a niks van en b gaat het stukken trager.
daarbij komt nog het vreselijke zinloze gevoel opborrelen van doe van het huishouden( zie ook mijn blog eerder vreselijke huishouden) wat ik vandaag schoonmaak/opruim is morgen weer... VIES EN ROMMELIG....

Reacties

  1. hahahaha ja waar doen we eigenlijk allemaal voor??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. t schijnt, naar wat ik gehoord heb en dus ook niet opvolg, dat je er zelf blijer van wordt, en minder chaotisch in je doen en laten, als je dingen opruimt en dat in n schema stopt.

    Nou ben ik daar ook geen voorstander van en laat ik ook gerust de boel de boel, want t loopt allemaal toch niet weg helaas.

    Ik werk wel in de huishouding in een woon-/zorgcentrum en daar moet ik wel op volgorde enzo werken, en ik kan het wel, alleen bij mezelf thuis niet *grijns*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmm Jeanette , wie heeft bedacht dat we daar ZELF gelukkiger van zouden worden ?? hwhahahahah das een goeie..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk