Vakantietips, maar dan ehm anders


Vakantie is fijn, op vakantie kunnen helemaal, maar soms ook duur. En net zoals zovelen, gebruik ik mijn jaarlijkse vakantiegeld-betalingdinges, ook graag voor andere dingen.
Bijvoorbeeld collegegeld voor de oudste dochter betalen haar biologische vader denkt al jaren dat ze van de lucht groot worden en alles verder ook gratis is blijkbaar, want de wettelijke verplichte bijdrage hebben we nog nooit voorbij zien komen en om te lenen, via duo, wat de ene keer niet de andere keer weer wel blijkt mee te wegen voor ooit eens een hypotheek, naa nee tenzij t echt moet (qua financiƫn) , maar ik ben dr niet zo voor.
Maar ik dwaal af, vakantie dus, ik ben echt geen snob, maar zo eens per jaar er lekker op uit en weg gaan, kamperen met de caravan vind ik echt wel heerlijk en ik/wij krijgen er ook enorme inspiratie/creatieve boost van.
Voor ons voelt het nieuwe begin wat je heb na je grote zomervakantie, meer aan als een nieuw begin dan bv het werkelijke begin van een nieuw jaar.
Dingen als minder schermtijd, meer gaan kamperen (dat vaak ook vooral) en daardoor meer buiten lopen, etc hoe fijn is een kampvuur, geef toe....das toch een van de fijnste dingen?
Maar ik dwaal weer af, je hebt er natuurlijk wel ehm geld voor nodig, en wat ik zelf al jaren doe... elke keer spaar ik kleine bedragjes, in een apart potje waar niemand iets van weet, (nouja mijn man is niet helemaal dom en weet t na zoveel jaar wel dat ik daar mee bezig ben) en die kleine bedragen mis ik in het daaglijkse leven niet, maar als we dan weg zijn heb ik zeker het leef-en-uitjes geld van die tijd al bij elkaar gespaard, wat maakt dat t net even leuker weggaan is, namelijk zonder dat je daarna thuis in een geldgat zit de tijd na thuiskomst.

Nou en nu hou ik op over vakantie te bloggen, alhoewel, nog een weekje school dan hebben we er weer een ...jihaaaa

Reacties

  1. Ah! Herkenbaar.. zowel het stiekem kleine beetjes oppotten als het door wezens denken dat kinderen niets kosten..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken helemaal dat de dag na de zomervakantie als het schooljaar weer begint soms meer als een nieuwe start voelt dan het officiƫle nieuwe jaar!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar! Ben zelf ook wel van de spaarpotjes onvoorzien of voor je-weet-maar-nooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat onaardig van die grote boze tovenaar. Leuk, zo'n potje voor vakanties. Wij houden ook van vakantie. Zelfs een weekend geeft al het idee dat je tijden bent weggeweest

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk