lekker makkelijk




Hmmm ik heb zo van die culinaire kriebels , dan moet, nee MOET ik iets lekkers, leuks
of iets nieuws koken, dat kan dan vanalles zijn, een experiment zeg maar dat bevredigd mijn culikriebel het meest.
Daar word ik dan weer helemaal blij en nog meer geïnspireerd van om weer iets anders te gaan proberen.
Vandaag is het thema hartige taart.Ik ben van plan een vegetarische te maken speciaal voor dochterlief en misschien een met asperges en ham want die heb ik ook nog in huis en vooral die asperges roepen mij vanuit de koelkast toe:' kook mij"
Nou vind ik asperges eigenlijk wel moeilijke wezens.Bewerkelijk ook wel.Ook zien ze er niet bijzonder aantrekkelijk uit, zo met die bleke witte stengels.
Maar daarom des te meer een echte culi uitdaging
recept:
stuk of wat asperges (15)schil deze en kook ze in 1o min gaar( bewaar kooknat en wat stronkjes eventueel voor een overheerlijk asperge soepje)
plak ham in blokjes
pakje bladerdeegbodemvoorhartige taart plakjes, maak hier de bodem van in je bakblik
gooi de asperges en de ham erop.
klop in een bakje 3 eitjes met wat room( 100 ml) en wat geraspte kaas( naar smaak oud of jong)
stort dat op de asperges en ham in het bakblik
snel in de voorverwarmde oven op 210 gr C +/- 35 min laten bakken
ehm dat wassum

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk